החיפוש עובר מתיחת פנים: יאהו חושפת את Axis – תוסף לדפדפן ואפליקצית iOS

חיפוש באינטרנט הוא בדרך כלל עבודה מפרכת אשר מכילה בעיקר טקסט: כתיבת מילת חיפוש ולאחר מכן נבירה בין מאות אלפי תוצאות הכוללות בעיקר מילים, כתובות ומילות מפתח, ביניהן עלינו ללחוץ על קישורים ולקוות שהם יובילו למה שבאמת חיפשנו. Yahoo מכריזה – לא עוד!

לאחר שקט יחסי מענקית האינטרנט לשעבר, Yahoo מציגה את הקונספט שלה לחיפוש ברשת – Axis, ומפרסמת בו-זמנית תוסף לדפדפני מחשב ואפליקציה למכשירי iOS (כאשר דומות בעבור אנדרואיד ו-Windows Phone יגיעו מאוחר יותר השנה). מנוע החיפוש המחודש של יאהו הוא מנוע חיפוש ויזואלי – מקלידים מילות מפתח ומיד מקבלים תוצאות, אך לא לינקים ומילים, אלא תמונות וצילומים של האתרים אשר מתאימים לחתך החיפוש שהגדרתם, דבר שמקל על החיפוש. יאהו דורשת רישום מוקדם על מנת להשתמש בתוסף ומאפשרת זאת בעזרת חשבון פייסבוק, יאהו או גוגל פלוס. הרישום נועד כדי לאפשר למשתמש לסנכרן את אפליקציית Axis (ציר, באנגלית) של יאהו עם המחשב ומכשירי ה-iOS שלו, ובעתיד גם את מכשירי האנדרואיד וה-Windows Phone, כך שחיפוש שיתחיל את דרכו במחשב, יוכל להמשיך במכשיר הנייד.

אפליקציית Axis מביאה גם את האפשרות להוסיף מועדפים ולגשת אליהם מכל מכשיר המסונכרן עם החשבון שלכם, וגם להוסיף כתבות למעין רשימה של “קריאה מאוחר יותר” בדומה ל “צפה מאוחר יותר” של Youtube. ניסינו את התוסף של יאהו על גבי דפדפן Chrome ואנו בהחלט יכולים לומר שאכן הדבר נוח להפליא, לא עוד גישושים באפלה אחרי אתר שאתם זוכרים איך הוא נראה אך לא זוכרים איך נקרא. Yahoo מאפשרת להתקין את Axis כתוסף לכל הדפדפנים המוכרים: Chrome, Safari, Mozilla Firefox ו-Internet Explorer. האפליקציה למכשירי iOS משמשת כדפדפן לכל דבר ומכילה לשוניות לגלישה בכמה אתרים בו זמנית.

הממשק למשתמש די פשוט במחשב, התוסף מתקין את עצמו כחלונית קטנה בתחתית המסך שאם תרחפו מעליה היא תתארך לכל רוחבו של המסך אך תשאר בתחתית. בלחיצה על שורת החיפוש, החלונית תעלה עד לכמחצית המסך בכדי לאפשר חיפוש נוח יותר. לחיצה על צלמית הבית, תפתח את עמוד הבית של Axis שבו אפשר לנהל את העמודים המועדפים שלכם ואת הסימניות ששמרתם כדי לקרוא לאחר מכן, בעוד שלחיצה על צלמית הכוכב תאפשר לכם להוסיף את העמוד בו אתם צופים כרגע לרשימת המועדפים שלכם.

בפי נשארה רק שאלה אחת, בעולם התחרותי של היום – מה תהיה התשובה של ענקית החיפוש Google, שככל הנראה לא תשאר חייבת? ייתכן מאד שמצפה לנו פה מאבק שיביא לכולנו שינויים שיקלו על הגלישה בעתיד הלא רחוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים