מיקרוסופט חושפת את Windows Phone 8

 

ברגעים אלו חושפת מיקרוסופט את Windows Phone 8 שעתידה להגיע לשוק בסתיו הקרוב. עם הגרסה החדשה מגיעה תכונה שמיקרוסופט מכנה “ליבה משותפת” עם Windows 8. משמעות הדבר היא ש-Windows Phone תחלוק עם Windows 8 תכונות רבות כגון מולטימדיה,מערכת קבצים, דרייברים, kernel, ואמפייני אבטחה שונים. מיקרוסופט טוענת שהמהלך יפתח עולם חדש של אפשרויות חומרה עבור מפתחים וגם מגוון עצום של תכונות. מפתחים יוכלו להשתמש באותם דרייברים אשר בתחילה הותאמו במיוחד עבור Windows 8. מיקרוסופט תשחרר SDK (ערכת פיתוח) וכלים חדשים המבוססים על Visual Studio 2012 בעזרתם מפתחים יוכלו ליצור אפליקציות המותאמות ל-Windows 8 ו-Windows Phone גם יחד.

מיקרוסופט מתכוונת לחלוק עמנו מידע על 8 פלטפורמות חדשות באירוע, אך אינה מתכוונת לחשוף את כל אפשרויות ותכונות מערכת ההפעלה שיהיו זמינות בסופו של דבר למשתמש. מיקרוסופט מתחילה עם ההכרזה כי Windows Phone תתמוך מעתה במעבדים מרובי ליבות. עקב השימוש באותה מערכת קבצים כמו Windows 8 , תוכל WP8 לתמוך בתיאוריה בעד כ-64 ליבות. אך לפחות לקראת הסתיו הקרוב הפוקוס נותר על מעבדים כפולי ליבה. משם קופצת מיקרוסופט ישירות לרזולוצייה ומכריזה על 3 רזולוציות חדשות שייתמכו בגרסה החדשה והן WVGA, WXGA ו-720p. השינוי העיקרי שהציגה מיקרוסופט לממשק המשתמש הוא מסך הפתיחה. החברה מודיעה כי כל האפליקציות הקיימות לגרסת Windows Phone 7.5 יעבדו בכל הרזולוציות הנ”ל ללא שינויים כאשר מפתחים יכולים להתאים את האפליקציות לרזולוציות החדשות, אם כי אינם חייבים לעשות זאת. בנוסף, המשתמש יוכל להגדיר בעצמו את גודלה של כל אפליקציה ולהחליט כמה שטח תיקח מכלל שטח המסך.

 

מיקרוסופט סוף סוף מביאה לפלטפורמה תמיכה בכרטיסי הרחבה מסוג MicroSD אך לא מציינת מהו הנפח המקסימלי של אותם כרטיסים. על כרטיסי ההרחבה תוכלו לשמור סרטים, מוזיקה, תמונות והחשוב מכל, אפליקציות. אינטרנט אקספלורר בגרסת ה-IE10 עושה עלייה ל-Windows Phone ואיתו מגיעה יכולת טעינת דפים הזהה לזו הקיימת בגרסת ה-PC של הדפדפן ותכונות מוכרות כגון Smart Screen Anti-Phishing. מבחינת ביצועים מיקרוסופט מראה דפדפן האקפלורר מסוגל לנצח את כמה מהמכשירים המובילים בשוק וביניהם HTC One S, Samsung Galaxy S III, ואף iPhone 4S המריץ את גרסת המפתחים של iOS 6 במבחן ה-SunSpider הבוחן את ביצועי הדפדפן.

פלטפורמת הפיתוח של DirectX ודרייברים גרפיים תהיה זהה ב-Windows Phone 8 ו-Windows 8, כך שמפתחים יוכלו לייבא אפליקציות מ-Windows 8 ל-Windows Phone 8 בלי הצורך לבצע שינויים משמעותיים בקוד הפיתוח. מיקרוסופט מקווה כי מהלך זה יקל על מפתחים לאנדרואיד ו-iOS לייבא גם הם אפליקציות ל-Windows Phone. טכנולוגיית ה-NFC מגיעה גם היא למערכת ההפעלה החדשה ותאפשר מידת תאימות מסויימת בין טאבלטים, סמארטפונים ולפטופים. טכנולוגיית ה-NFC בנוסף לכל התכונות המוכרות הכלולות עם NFC כמו האפשרות להעביר אנשי קשר, מביאה עימה Windows Phone 8 אפשרויות תשלום מהנייד ל-Windows Phone בעזרת תכונה הנקראת NFC- tap-to-pay ( הקש לתשלום). תכונה זו דורשת שבב NFC ו”סים מאובטח” על מנת לעבוד. משמעות הדבר היא שמיקרוסופט, בשונה מגוגל, מעדיפה לעבוד ביחד עם ספקיות הסלולר כדי להביא את שירותי התשלום הנייד לסמארטפון לעומת גוגל, הקושרת את התכונה אל המכשיר עצמו.ספקית הסלולר הראשונה שתציע את השירות תהיה אורנג’ צרפת. ממשק שירות התשלום כמובן מסתמך בעיקר על ממשק המטרו כאשר ניתן בעזרת מחוות אצבע לעבור בין כרטיסי האשראי השונים והצעות אטרקטיביות מצד חנויות שונות.Windows Phone 8 תכיל את אפליקציית המפות של נוקיה הכוללת מידע משירות ה-NAVTEQ, שירות מפות לא מקוון, שילטת מפות עבור מפתחים וניווט, כך שלמעשה, יתרונה של של נוקיה בשוק עם היצע המפות במכשירי ה-Lumia ייעלם. נוקיה מצידה הכריזה היום כי תחל לאפשר לבעלי  Lumia 710 ו-800 להשתמש בתכונת שיתוף האינטרנט במכשירם.

מיקרוסופט לא שוכחת את קהילת המפתחים שלה, ומכריזה כי מערכת ההפעלה החדשה תתמוך בהצפנה (BitLocker), הפעלה במצב בטוח,LOB App deployment, ניהול מכשיר ו-Office. למעשה, מיקרוסופט מביאה לסביבת המפתחים את אותם כלי ניהול בהם השתמשו במחשב הנייח ישירות אל Windows Phone וכל זאת תודות לליבה המשותפת. מכשירי Windows Phone יוכלו לשנות את מסך הבית בגרסה החדשה, כאשר משתמשים יכולים להגדיר בין אריחים שונים ב-3 גדלים על גבי מסך הבית בכל תצורה שירצו, מה שאומר שמסך הבית יוכל להציג יותר מידע מבעבר. מכשירי Windows Phone 8 ישווקו ב-180 מדינות ברחבי העולם ע”י מספר יצרניות וביניהן HTC, Huawei, Nokia וסמסונג.

מיקרוסופט מציגה פלטפורמה חדשה למערכת ההפעלה הנקראת VoIP Integration. מדובר בפלטפורמה שתתמוך בשירותי VoIP דוגמת סקייפ אך לא תהיה אקסקלוסיבית לספק שירות זה או אחר, במקום תוכלו להוריד אפליקציות של ספקי שיחות שונים שישולבו בכל חלקי מערכת הפעלה כולל החייגן, אנשי הקשר ועוד. המציג מתבדח כי השירות יהיה כה מצליח שאפל תצטרך ליצור אפליקציה של FaceTime עבור Windows Phone. מכיוון שמדובר בפלטפורמה לכל דבר, מפתחים יוכלו לשלב אותה באפליקציות שונות.

לצערנו, Windows Phone 8 לא תגיע למכשירים קיימים המריצים את גרסה 7 או 7.5. במקום, עם השקת מערכת ההפעלה החדשה, תשיק בנוסף החברה את גרסה 7.8 למכשירים קיימים שתכלול שיפורים בממשק המשתמש ו”שיפורים מרכזיים עבור משתמשים” שבבעלותם מכשירים ישנים יותר. מערכת ההפעלה נמצאת עדיין בשלבי הפיתוח ותופץ למפתחים בלבד בעזרת עדכון תוכנה, כפי שעשתה מיקרוסופט עם גרסת ה-Mango בעבר. אין ספק שמדובר בעדכון רציני למערכת ההפעלה, אך הוא מגיע עם מחיר כבד. מאמצים ראשונים של מכשירי ה-Windows Phone לבטח ירגישו שננטשו ע”י מיקרוסופט נוכח העובדה שנכון לעכשיו, החברה לא חושפת אילו תכונות ייכללו בגרסת 7.8.

למרות הכל, נראה כי מיקרוסופט מתקדמת בצעדי ענק ליצירת סביבה אינטראקטיבית המשלבת יחדיו את שלושת הפלטפורמות החזקות ביותר שלה — Xbox ,Windows 8 ו-Windows Phone 8 כאשר מפתחים יכולים מעתה ליצור אפליקציות שיעבדו בכל אחת מהפלטפורמות עם שינויים מינימליים בקוד התוכנה. ייבוא אפליקציות איכותיות מסביבת המחשב וה-Xbox יכול להיות הפוש התחרותי לו זקוקה חנות האפליקציות של מיקרוסופט והינו צעד הכרחי אם ברצונה של מיקרוסופט לצבור נתח שוק מכובד. המבחן הליטמוס של Windows 8 יקרה כאשר תושק באוקטובר הקרוב ואם ממשק המטרו יצבור תאוצה, הרי שהדבר ישפיע על Windows Phone 8. האכזבה הגדולה ביותר מהכרזת מערכת ההפעלה החדשה היא העובדה שמיקרוסופט בחרה להקריב את כל משתמשי הגרסה הנוכחית של מערכת ההפעלה תמורת שיפורים ביכולות החומרה והתוכנה. לצורך השוואה, מכשירי אנדרואיד לא תמיד נהנים מעדכון יציב לגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, אך מעולם לא קרה שגוגל שחררה מערכת הפעלה חדשה ללא אפשרות עדכון למכשירים קיימים.

האם Windows Phone 8 תהיה הישועה של מיקרוסופט בתחום הסמארטפונים? או שמא גם גרסה זו של מערכת ההפעלה תהפוך לעוד פרויקט כושל של החברה? ספרו לנו בתגובות


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים