גאדג’טי מסקר: Amazing Alex – מלוטש ומגניב, עדיין רחוק מלהדהים

AndroidiOS Google Play App Store $0.99
מערכת הפעלה חנות מחיר ציון הורדה

ביום חמישי האחרון השיקה Rovio הפינית את Amazing Alex, משחק נוסף הזוכה להכנס לרזומה העשיר שלה שכולל בין היתר ארבע גרסאות שונות של Andry Birds, המשחק שהגדיר מחדש את תחום הקז’ואל על מסכי מגע. “אלכס המדהים”, בתרגום חופשי, אינו פרי יצירתה של Rovio אלא רימייק למשחק הפאזל Casey’s Contraptions שפותח על ידי Snappy Touch ו-Mystery Coconut בעבור האייפון והאייפד. במשחק החדש-ישן, נדרשים השחקנים לבצע משימות פשוטות כמו פיצוץ בלונים או קליעת כדורים לארגזים באמצעות מגוון אביזרים ביתיים כדוגמת מספריים, חוטים, מדפים, קפיצים ועוד. האם אפקט ההתמכרות שיצרה Rovio עם Angry Birds נשמר גם בביתו של אלכס? לא בטוח…

המשחק, שכולל 112 שלבים ו-35 חפצים בהם ניתן להשתמש לפתירת הפאזלים, מציג ממשק ציורי פשוט ונוח לתפעול, ממש זהה לזה שאנו מכירים מ-Angry Birds. בדומה לממשק, גם המשחקיות זורמת ופשוטה להבנה – בתחתית המסך ישנו ארז כלים ממנו ניתן לגרור אביזרים המסוגלים לבצע פעולות שונות, אותם נוכל גם לסובב, להטות ולמתוח – מה שישפיע כמובן על אופן הפעולה שלהם בדרך לפתרון. בכדי להעצים את האתגר, בכל שלב יימצאו שלושה כוכבים אותם יוכל השחקן לאסוף באמצעות מגע בהם על ידי אחד החפצים. אין מדובר במהלך חובה לפתירת הפאזל, אך כמות הכוכבים שיאסוף השחקן תקבע את הציון הסופי שלו בכל שלב (מ-0 עד 3).

מבחינת רמת הקושי ניתן לומר ש-Rovio ביצעה עבודה לא רעה, זה נכון שישנם שלבים פשוטים לגמרי (כמו כל 16 הראשונים), אך אלו נועדו לעזור לשחקן להתמצא במאפייניו של החפץ החדש אשר נוסף לארגז הכלים – לאחר מכן השלבים נעשים קשים יותר בהדרגה. בכדי לבלבל, בארגז הכלים יופיעו מדי פעם חפצים שאינם הכרחיים לפתרון, או כאלו שעליהם לשמש למטרה אחרת לגמרי מזו שהם נועדו לה – כמו למשל הצינור שיכול לשמש לעיתים כקיר המונע מהבלון להתעופף לכיוונים לא רצויים.

אחת הבעיות של אלכס המדהים מגיעה כאשר מדברים על אורך החיים של המשחק. בניגוד ל-Angry Birds, שם היינו יכולים להיפסל ולהפוך מאותגרים יותר להמשיך ולשחק – במשחק זה המצב הוא שונה, אין כאן את האקשן והאדרנלין שיש בהריסת מחבואם של החזירים, אין כאן אויבים או סיבה ממשית להתאכזב מאי ההצלחה (הרי שתי הזריקות הראשונות היו מעולות ואת השלישית פספסתי במילימטר! ב-Angry Birds, כן?) וזה מה שהוביל אותי לשחק בפרקי זמן של 20 דקות לכל היותר.

בעיה נוספת עליה אוכל להצביע היא במחולל השלבים, המאפשר לכל שחקן ליצור שלב משל עצמו ולפרסמו ברשת על מנת שחבריו ושחקנים אחרים יוכלו לשחק בו. בשלבים מותאמים אישית, לצערי, לא ניתן לקבוע מטרה סופית לפאזל אלא רק לבנות שדה בו יהיה על השחקן לאסוף כמה שיותר כוכבים (3 לכל היותר) על ידי נגיעה בהם עם אחד החפצים. ניתן לומר שבעיה זו עשויה להתגמד אם חושבים על כך שישנם עוד מאות שלבים בהם ניתן לשחק בחינם.

לסיכום אוכל לומר כי Rovio אולי לקחה משחק מוכן ברמת הרעיון והביצוע, אך חלק נרחב מהקסם שבו אפשר לזקוף גם לזכותה. כעת כשהמשחק שייך למפתחת כמו Rovio אפשר להיות בטוחים שהוא ימשיך להתעדכן עם שלבים, חפצים ומאפיינים חדשים. כעת המשחק זמין רק בעבור iOS ואנדרואיד אך ב-Rovio מבטיחים כי הוא עתיד להגיע בקרוב גם ל-Windows, Mac ו-Windows Phone.

הורדת המשחק לאנדרואיד (0.99$) | הורדת הדמו בחינם
הורדת המשחק לאייפון (0.99$)
הורדת המשחק לאייפד (2.99$)

כבר שיחקתם במשחק החדש של Rovio? מה דעתכם?

הערה: הסקירה בוצעה בהסתמך על האפליקציה המקורית שנרכשה על ידי גאדג’טי בעבור מערכת ההפעלה אנדרואיד. אנו מגנים כל שימוש בלתי חוקי באפליקציות הדורשות רישיון ונדאג להסיר כל איזכור לכך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים