המיזם החדש של דב מורן: smartype – מקלדת חכמה למחשב האישי עם מסך גדול ואפליקציות

היזם הישראלי דב מורן, האיש שהביא לעולם את ה-Disk-On-Key המהפכני והטלפון הסלולרי Modu השאפתני שכשל, חשף לפני זמן קצר בתל אביב את המיזם החדש שלו – מקלדת חכמה ומתקדמת המכונה smartype. המסך הענק (בסדר גודל של מקלדות) ב-smartype אולי ימשוך אתכם דווקא לאפליקציות שבה, אבל הרעיון מאחורי המקלדת הרבה יותר בסיסי – היכולת להקליד במחשב האישי ולראות בכל זמן נתון מה כתבתם על גבי המסך של המקלדת ללא צורך להרים ולהוריד את הראש.

מאחורי המיזם החדש הוקמה בשנת 2010 חברת KeyView על ידי דב מורן ואורי בריזון (מנכ”ל). הם החליטו באמצעות ה-smartype להביא לתחום המקלדות את השינוי המשמעותי ביותר שראו מאז מכונת הכתיבה עם חוויה ידידותית ונוחה יותר. כפי שאמרנו תחילה, אל תתנו למסך הגדול והצבעוני להטעות אתכם, בראש ובראשונה המקלדת אמורה לספק חווית הקלדה נוחה יותר ללא צורך בהתבוננות במסך כאשר מקלידים (עד היום מנת חלקם רק של אלו שידעו “כתיבה עיוורת”). על המסך של המקלדת אתם ממש רואים סוג של “צילום מסך” איפה שהסמן נמצא, כך שגודל הפונט, העיצוב שלו והצבעים יראו זהה לחלוטין. רזולוציית המסך הופכת את התאימות בגודל למול מסך המחשב ללא אחידה, דבר שיכול מעט להטעות.

הטכנולוגיה המשולבת במסך של מקלדת ה-smartype, המוגנת בפטנטים, מאפשרת שילוב “keyboard apps” – אפליקציות למקלדת כמו: קריאת דואר, שעון, תמונות, מזג אויר ועוד. לראשונה – המקלדת הופכת למוצר מתעדכן, ממש כמו ניידים חכמים ומערכות הפעלה, גם ה-smartype מאפשרת עדכוני תוכנה מהרשת ובתוך כך – להתפתח ולהשתכלל. בנוסף, החברה משחררת API למפתחים שיוכלו בעצמם ליצור אפליקציות למקלדת, דבר שאני באופן אישי אשמח לראות בא לידי ביטוי בעולם הגיימינג. חשוב לציין, למקלדת מערכת הפעלה Embedded בסיסית והחומרה המפעילה אותה מינימלית. עיקר עוצמת העיבוד והזרמת התוכן מתבססת על המחשב. כרגע ישנה תמיכה ב-Windows בלבד, בעתיד יהיה גם ל-Mac.

המקלדת נראית טוב, העיצוב שלה נאה מאוד וקומפקטי. לי היא הרגישה מעט צפופה מידי, אפילו ביחד למקלדות של מחשבים נייד – נדרשת הסתגלות מסוימת במעבר ממקלדת מלאה סטנדרטית. היא מחוברת כרגע למחשב באמצעות כבל USB, בעתיד תהיה גרסת בלוטות’ לצד גרסאות נוספות של המקלדת. המסך אינו מסך מגע, מה שהופך את השימוש בו למעט פחות אינטואיטיבי בעולם הסמארטפונים וטאבלטים של היום.

מקלדת ה-smartype אמורה להיות זמינה ממחר בחנויות המחשבים ברחבי הארץ כהשקה עולמית ראשונה, במחיר סביר של 399 ש”ח. מדובר באחד ממיזמי החומרה הבודדים שיוצאים מישראל (בסגנון אפל: “מתוכנן בישראל, מורכב בסין”), ככה שנאחל המון בהצלחה לדב מורן ולצוות הפיתוח. התחרות תהיה קשה מול מיקרוסופט ולוג’יטק ששולטות בתחום. מההתרשמות שלנו המוצר נראה מרשים מאוד ובהחלט יביא תועלת למשתמשים בו ועוד קצת גאווה ישראלית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים