הוכרז: iPhone 5 עם מעבד A6, מסך 4 אינץ’ ביחס 16:9, דור רביעי LTE ו-iOS 6

אחרי חודשים של שמועות ודיווחים, הוא סוף סוף רשמי – אפל הכריזה לפני זמן קצר על iPhone 5, הדור הבא של הסמארטפון הפופולארי, שנראה בדיוק כמו שחזו רוב השמועות והתמונות המודלפות. עיצובו של ה-iPhone 5 אכן נראה מעט יותר מוארך וזאת עקב המסך בגודל 4 אינץ’ ויחס של 16:9. עוביו של האייפון החדש 7.6 מ”מ ומשקלו 112 גרם.

מפרטו של האייפון 5 בלי הרבה הפתעות, למעט ערכת השבבים החדשה של אפל – Apple A6, שפרטים מלאים אודותיה לא פרסמו למעט שהמעבד והמאיץ הגרפי מהירים פי 2 (ביחס ל-iPhone 4S). מסך ה-iPhone החדש, העדכון המשמעותי ביותר, מגיע בגודל 4 אינץ’ וברזולוציה של 1136X640, לראשונה במכשירי המובייל של אפל ביחס 16:9 מה שיביא שינוי משמעותי למערכת ההפעלה והאפליקציות. מבחינת מערכת ההפעלה נוספה שורה חמישית של אפליקציות ואפל הדגימה על הבמה שאפליקציות שלא מותאמות ליחס המסך החדש יוצגו עם פסים שחורים למעלה ולמטה. צפיפות הפיקסלים של המסך החדש עומדת על כ-326PPI. אפליקציות של אפל כבר הותאמו. מצלמת המכשיר כמעט זהה לזו של ה-iPhone 4S עם חיישן 8 מגה-פיקסל, אך קטנה ודקה מבחינה פיזית. לטענת אפל הצילום מהיר ב-40%. נוספה לראשונה יכולת צילום פנורמה מובנת, המסוגלת לחבר יחד תמונה המוערכת בכ-28 מגה-פיקסלים. המצלמה תומכת בצילום וידאו באיכות HD 1080P. למכשיר כמובן גם מצלמה קדמית המצלמת וידאו באיכות HD 720P.

עדכון משמעותי נוסף ב-iPhone החדש הוא הקישורית דור רביעי מסוג LTE, טכנולוגיית הדור הרביעי שתופסת תאוצה ומסתמנת כסטנדרט עולמי. רשתות הסלולר הרגילות עוד נתמכות: HSPA+, EV-DO, EDGE. אפל ציידה את האייפון 5 באנטנה משופרת והמכשיר כולל כמובן קישורת WiFi התומכת בתקני  802.11 a/b/g/n. כעת ניתן גם לבצע שיחות FaceTime על גבי רשת הסלולר.

האייפון 5 מגיע עם 3 מיקרופונים ולראשונה תמיכה ב-HD Voice לשיחות באיכות גבוהה יותר. ישנו רמקול בעל עיצוב חדש הקטן ב-20% ולצידו כצפוי מוקם חיבור ה-3.5 מ”מ.

שדרוג חשוב נוסף, אולי דווקא לרע עבור מרבית משתמשי מכשיר ה-iDevice, היא חיבור הנתונים וטעינה החדש שכווץ ב-80% וכרגע כולל 8 פינים דיגיטליים. לטענת אפל הוא מהיר ועמיד יותר. היא כמובן מנסה לנחם עם מתאם שתמכור, אבל האמת שהוא נראה קצת מגושם ובכלל לא מתאים לציפיות מחברה כה ידוע בעיצוב התעשייתי שלה.

ה-iPhone 5 זמין כמיטב המוסרת בצבעי שחור ולבן, אך הפעל השחור מגיע בשני גוונים בגלל גב האלומיניום והלבן משלב צבע כסוף. האייפון החדש יהיה זמין לרכישה מוקדמת מה-14 לחודש והמשלוח ללקוחות יחל לצאת ב-21 לחודש. המחירים כרגיל: $199 עבור 16GB בהתחייבות לשנתיים, $299 עבור 32GB ו-$399 עבור 64GB. המכשיר יהיה זמין תחילה בארה”ב, בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, אוסטרליה, יפן, הונג-קונג וסינגפור. מדינות נוספות יצטרפו ב-28 לספטמבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים