9 עד 15 באוקטובר: מיזוגים ורכישות

הבוקר דיווח אסף גלעד, כתב כלכליסט, כי אמזון מנהלת משא ומתן עם חברת טקסס אינסטרומנטס (TI), לה נוכחות בישראל, בנוגע לרכישת חטיבת שבבי המובייל של החברה המייצרת בין היתר גם את שבבי הקינדל פייר של אמזון. צעד זה, באם יתממש, יבהיר ללא ספק עד כמה מטילה אמזון יהבה אל עבר שוק התוכן הדיגיטלי ואף עשוי לרמוז על קצב גידול המכירות של אמזון ממכשירי הקינדל השונים, המספקים רכישה פשוטה ומהירה של ספרים, סרטים ותכניות טלויזיה, כמו גם גישה לשאר הקטגוריות הזמינות באתר אמזון.

מטרתה של אמזון היא תמיד ברורה ואין החברה סוטה ממנה. ג’ף בזוס, המנכ”ל ומייסד החברה ממשיך לפנות להשקעות לטווח ארוך שיגדילו את ההכנסות ונתח השוק של החברה, אפילו אם זה אומר למכור את מכשירי הטאבלט ללא רווח כלל, השערה שהפכה השבוע לעובדה כאשר בזוס עצמו הודה כי אמזון אינה עושה ולו סנט יחיד ממכירת מכשירי הקינדל. השקעה בפעילות השבבים תעיד על רצונו של בזוס לשפר את חטיבת הטאבלטים ולהציע מוצרים איכותיים ככל שאפשר על מנת שתוכל אמזון לדחוף באמצעותם את שירותיה ומוצריה השונים.

אתר המדיה Hulu, כך מתברר בעקבות עסקה שהתבצעה בשבוע שעבר, שווה 2 מיליארד דולר. האתר, אשר מתהדר בבסיס מנויים של כ-2 מיליון והכנסות שנתיות העומדות על 420 מיליון דולר נכון לסוף שנת 2011 קיבל את שוויו בעקבות עסקת מכירת מניות של אחת המשקיעות המוקדמות בחברה, פרובידנס, לשותפות האחרות (ניוזקורפ, דיסני וקומקאסט). המוכרת צפויה להרוויח מהעסקה כ-100 מיליון דולר, לאחר שרכשה את חלקה (10%) ב-Hulu ב-2007 תמורת 100 מיליון דור וכעת תמכור את אותו חלק בכ-200 מיליון דולר.

רכישה נוספת שהתבצעה השבוע הייתה רכישתה של חברת הסלולר ספרינט ע”י חברת טלקומיוניקציה יפנית בשם Softbank. תגית המכירה תעמוד על 20 מיליארד דולר בתמורה לכ-70% מחברת ספרינט ונעשית ככל הנראה כדי להרחיב את עסקיה של החברה היפנית בארה”ב באמצעות פיתוח טכנולוגיית ה-LTE עבור ספרינט שפשוט לא מצליחה להתחרות כיום בחברות המובילות כיום בשוק האמריקני Verizon ו-AT&T.

חברת AOL, הידועה לשעבר כ-America Online, היא אחת מהחברות המובילות בשוק ההון בשנה האחרונה. החברה אשר הוסיפה לפורטפוליו שלה בשנים האחרונות את הבלוג הטכנולוגי TechCrunch, את ההאפינגטון פוסט ואת הבלוג Engadget כמו גם רכישות אחרות בתחום האינטרנט הצליחה להניב למשקיעיה כ-144% מתחילת השנה בהשוואה לכ-10% שהניבו מניותיהן של מיקרוסופט וגוגל ומעט מעל ל-50% שהניבה מניית אפל. הראלי הגדול במניה הגיע בחודש אפריל בדמות מכירת סל הפטנטים של החברה למיקרוסופט בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר.

חברת ZTE ספגה היום ירידה של כ-15% בעקבות פרסום תחזיות להפסד ברבעון השלישי של השנה וציפיה להמשך לא מזהיר גם הלאה משם. אזהרת הרווח לא הוסיפה למצב רוחם של המשקיעים לאחר יציאתו של דו”ח הקונגרס האמריקני בשבוע שעבר שהזהיר חברות אמריקניות מעשיית עסקים עם החברות הסיניות ZTE ו-Huawei.

היום לאחר סיום המסחר בבורסה (בשעה 22:00 שעון ישראל) צפויה חברת יאהו לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, אך לכך אתייחס יחד עם דוחותיהן של מיקרוסופט ונוקיה רק בשבוע הבא. בשבוע שלאחר מכן, תפרסמנה גם אפל, פייסבוק ואמזון את תוצאותיהן לרבעון השלישי של השנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים