הכירו את OTON X: קונסולת המשחקים האוטונומית הראשונה

oton-console-3משהו מאוד יפה קורה בשנים האחרונות – שוק הקונסולות, שנשלט כבר יותר מ-20 שנה על ידי סוני, נינטנדו ומיקרוסופט – מתחיל לפתוח את שעריו גם לשחקניות חדשות שרוצות לנסות את מזלן, ונראה שהדור הבא של הקונסולות לא יעסוק רק בשתיים מרכזיות ועוצמתיות אלא גם בפיתוחים פורצי דרך שמתעלים מעל הפיצ’רים הבנאליים ונותנים פתרונות מקוריים יותר ממה שחשבנו. הסימן הראשון לדור מעניין יותר של קונסולות התחיל עם Ouya, קונסולה בסיסית למדי שתעבוד על מערכת ההפעלה אנדרואיד ותוכל להפעיל משחקים בסיסיים וכן לנהל ולהריץ מדיה – כל זה במחיר נמוך ובגודל קומפקטי. לאחרונה גם נודע לנו ש- Valve החליטה לקחת את הרעיון של פיתוח קונסולה עצמאית והלכה איתו צעד אחד קדימה.

הפעם נדבר על קונסולה חדשה ושונה לגמרי – OTON. מדובר בקונסולה המיוצרת על ידי חברת EnGeniux שבעבר נקראה Envizions וייצרה קונסולה אחרת המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד בדומה ל-Ouya. בעקבות ההכרזה על Ouya, המפתחים החליטו לזנוח את הקונסולה הישנה – EVO 2 – והתחילו עבודה על קונסולה חדשנית מבוססת ליבת לינוקס. אז מהי בעצם OTON ומה הופך אותה לאוטונומית? ובכן, מדובר בקונסולה שנועדה לפתוח בפני השחקן עולם חדש של אפשרויות. מערכת ההפעלה שלה נקראת Otonomous X ומבוססת על Linux Ubuntu. היא תוכל להריץ משחקי אנדרואיד ומשחקי לינוקס, אבל זה החלק המשעמם. החידוש האמיתי הוא ביכולת של הקונסולה ליצור משחקים מכלום בעזרת מערכת הפעלה חכמה שלא תדרוש הבנה בתכנות או ביצירת משחקים כדי ליצור משחק שהוא כולו שלכם. תהליך יצירת המשחקים יהיה אוטומטי, מיידי ופתוח – תוכלו למשל לקחת משחק קיים ולהוסיף לו דמויות משלכם, שלבים וכו’. אם תמצאו את עצמכם משחקים עם חברים, למשל, תוכלו להוסיף פרטים חדשים למשחק בזמן אמת כמו תא כלא שיכלא את חבריכם או עדר של תרנגולות – זומבים. עדיין לא ברור איך בדיוק כל זה יעבוד אבל כרגע זו היא ההבטחה של מפתחי הקונסולה.

oton-console-2בנוגע לחומרה, לא תמצאו פה מפרט עוצמתי במיוחד. מדובר על מעבד 4 ליבות בתדר 1.2GHz, זיכרון RAM בנפח 2GB, נפח אחסון מובנה 16GB עם אופציה להרחבה דרך כרטיסי SD או USB, שלט ייעודי עם עיצוב דומה לשלט ה-Xbox 360 והחיבורים הסטנדרטיים – שקע HDMI לטלויזיה, תמיכה ב- Bluetooth וב-WiFi ושלושה שקעי USB. החומרה המעניינת ביותר של הקונסולה קיימת רק בדגמים היקרים יותר שלה – מצלמה פרונטלית לזיהוי תמונה ותנועה ומקרן אחורי מובנה שהופכים את הקונסולה לאוטונומית לחלוטין. ההבטחה כאן היא מעניינת במיוחד – קונסולה שלא דורשת רכישה של שום רכיב נוסף, גם לא טלויזיה. ביכולתה של הקונסולה להקרין את המשחקים על הקיר בחדר או בסלון כשבנוסף לעולם לא יהיה צורך ברכישת משחקים נוספים מפני שתהיה לכם אספקה בלתי נדלית של משחקים מעשה ידכם בחינם. לפי דף הוויקי של OTON, המחיר הצפוי של הקונסולה הוא 180$ לגרסה הבסיסית (קונסולה ושלט אחד ללא תוספות), 280$ לגרסת הפרימיום (קונסולה הכוללת מקרן מובנה ושלט אחד) וקיימת גם גרסאת דלוקס שעדיין לא נקבע לה מחיר (קונסולה הכוללת מקרן מובנה, מצלמה לזיהוי תנועה ושלט אחד).

אם כל זה נשמע לכם טוב מדי מכדי להיות אמיתי – אתם לא לבד. קונסולת ה-OTON, בשלב הזה, מורכבת בעיקר מהבטחות וכרגע אין קטעי וידאו או אפילו תמונות שיכולות להמחיש את היכולות האוטומטיות של הקונסולה. עם זאת, אין ספק שנשמח לראות את המתחרה החדשה מגיעה לתערוכת E3, לכותרות העיתונים ואולי אפילו לחנות הקרובה לביתנו.

לכתבה המקורית ב-Gamex


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים