מחשב קונספט חדש בשם Bloom Notebook מציג עיצוב קל להרכבה ופירוק; מהפיכת לפטופים בפתח

מחשבים ניידים מגיעים היום במבחר גדלים, עיצובים ומפרטים, אבל דבר אחד טריוויאלי נשאר משותף לכולם – הם מיוצרים כך שלפרק אותם, לכל צורך שהוא, יהיה תהליך סיזיפי וארוך. הדבר מקשה על טכנאֵי מעבדה (קל וחומר טכנאֵי-בית) לפרק את המכשירים לצורך החלפת חלקים פגומים או ישנים, וגם מייקר את מחזורם, שכן יש צורך להעסיק המוני פועלים שיעבדו המוני שעות כדי לפרק ולמיין את הרכיבים לסוגיהם – עד 45 דקות למחשב!

את כל הבעיות הללו ניסו לפתור בכיתת הנדסה אחת באוניברסיטת סטנפורד, בשיתוף פעולה עם קבוצה מקבילה מאוניברסיטת Aalto שבפינלנד – וגילו על הדרך כי לא רק שניתן לפתור אותן, אלא שהדבר אף מאפשר להוסיף למחשבים תכונות מעניינות. התוצאה היא אבטיפוס (או, ליתר דיוק: כמה אבטיפוסים) של מחשב בשם Bloom Notebook.

הקבוצה השתמשה בתוכנת ההדמיה התלת-ממדית Autodesk Inventor כדי לתכנן גוף אחיד עשוי מתכת או פלסטיק, בו ניתן להכניס את כל הרכיבים ללא הברגות או חיבורים מיוחדים. כך, ניתן להרכיב – ויותר חשוב: לפרק – את ה-Bloom Notebook ב-10 צעדים, שלוקחים רק 2 דקות!

מלבד העובדה הטריוויאלית שהדבר מקל על מי שרוצה להחליף את הזיכרון או הדיסק הקשיח המקרטעים במקום לקנות בגללם מחשב חדש, גילו הסטודנטים שהעיצוב מאפשר לשחק עם כמה מאפיינים נוספים: המקלדת ומשטח המגע, שבדרך-כלל מחוברים בצורה ההופכת את הפירוק למלאכה עדינה ומסוכנת, הורכבו בתוך משטח נפרד המתלבש על חלקו התחתון של המחשב, אך ניתן גם להפרדה לשם הפעלה אלחוטית (!). כך, יכול להיות שבמחשבים עתידיים נוכל לפרק חלקים נוספים – הרי מי לא רצה לתלות את מסך ה-15 או ה-17 אינצ’ של הנייד על הקיר לצפייה בסרט, בזמן שהוא יושב עם השלט – סליחה, המקלדת – על הספה?

כמובן שהתצורה החדשה תדרוש מיצרניות המחשבים לאמץ לעצמן תפישות כלכליות חדשות: אף אחד כבר לא ישדרג מחשב כל שנה רק כדי להחליף את הכרטיס הגרפי, ולכן תצטרכנה החברות לפצות את עצמן על ההפסדים בדרך אחרת. אך אין ספק שמדובר ברעיון שעשוי להפיח רלוונטיות חדשה בתחום שמאז כניסתו לשוק של האייפד שמע כבר לא מעט הספדים.

(מקור: Core77)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים