הוכרז: Samsung Galaxy S4 – מעבד Exynos 5 Octa מתומן ליבות, מסך 5 אינץ’ 1080p

galaxy-s4-officialעשרה חודשים אחרי שהציגה לראשונה את מכשיר ה-Samsung Galaxy S III חושפת סמסונג את היורש החדש לכתר – Samsung Galaxy S4. שמועות רבות ניסו לשפוך אור על עיצובו של המכשיר ועל מפרטו אך כעת נחשפים באופן רשמי כל הפרטים אודות ספינת הדגל החדשה של סמסונג. Samsung Galaxy S IV כולל מסך מסוג Full HD Super AMOLED בגודל 5 אינץ’ ברזולוציה של 1080×1920(FHD) עם צפיפות פיקסלים של 441ppi עליו תגן שכבת Gorilla Glass 3, מעבד מתומן ליבה מסוג Exynos 5 Octa בתדר שעון 1.6GHz (הדגם האמריקאי, התומך ברשת ה-LTE, יגיע עם מעבד Qualcomm מרובע ליבות בתדירות שעון 1.9Ghz). המכשיר החדש יכלול בנוסף זיכרון פנימי 2GB RAM, מצלמה בעלת חיישן 13 מגה-פיקסל ומצלמה קדמית בעלת חיישן 2 מגה-פיקסל, שטח אחסון הניתן לבחירה בין 16, 32 ו-64GB (עם אופציה להרחבה באמצעות MicroSD) וסוללה בקיבולת 2600mAh. מכשיר ה-Samsung Galaxy S4 יתמוך בשלל קישוריות: WiFi 802.11 a/b/g/n/ac ,GPS / GLONASS, NFC, Bluetooth 4.0, MHL 2.0 ,IR LED ויגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.2.2 עליה מולבש ממשק המשתמש TouchWIZ Nature UX כשכל זאת באריזה דקיקה של 7.9 מ”מ ובמשקל 130 גרם.  

לצד רענון המפרט סמסונג הוסיפה כמה שדרוגים לממשק ה-TouchWiz (עליהם נרחיב בכתבה נפרדת) הכוללים בין היתר את טכנולוגיית Air View המפורסמת המגיעה אלינו ישירות מה-Galaxy Note 2. הטכנולוגיה בעצם מאפשרת למסך לזהות שהאצבע שלנו מרחפת מעל קישורים או אוביקטים שונים ובעקבות זאת להציע לנו מגוון פעולות שונות. סמסונג הוסיפה טכנולוגיית צילום חדשה בשם Dual Camera המאפשרת לשתי המצלמות במכשיר לצלם בו זמנית ולאחר מכן לשלב בין שני התוצרים של התמונות באמצעות עריכה מתקדמת. כמו כן ל-Dual Camera יש כמה מצבים שונים כדוגמת Drama Shot המציגה גל סצנת הצילום בהילוך איטי ו-Sound & Shot המציע מצב צילום ייחודי השם דגש על הקלטת שמע מתקדמת שעל פי סמסונג “מאחסן סאונד וקול יחד בזמן הצילום”. טכנולוגיה נוספת הקשורה למצלמה היא Dual Video המאפשרת לערוך שיחות וידאו קבוצתיות בין משתמשים שונים. טכנולוגיית S Translator החדשה תאפשר תרגום מידי הן של קול והן של טקסט בין שתי שפות שונות בישומים מגוונים כדוגמת הדואר האלקטרוני והודעות טקסט.

לארסנל הפיצ’רים של ה-Samsung Galaxy S4 מצטרפת SmartPause היודעת לזהות את תנועות הראש והעיניים שלנו ובהתאם לכך יכולה לעצור את הסרט הרץ במכשירינו במידה והסטנו לרגע את מבטנו מהמסך. עוד טכנולוגיה המאפשרת שליטה מרחוק וללא שימוש באצבעות היא Air Gesture המאפשרת שליטה במכשיר באמצעות תנועת יד בלבד. אם כבר בחרתם לגעת במסך, תשמחו לדעת כי סמסונג ציידה את המסכים שלה באותה הטכנולוגיה המגיעה גם במכשיריה של נוקיה, המאפשרת נגיעה גם עם כפפות.

כחלק ממגמה מתמשכת להקל על שיתוף תוכן בין משמתמשים השיקה סמסונג שני פיצ’רים חדשים: הראשון הוא Group Play המאפשר לקבוצה של משתמשים לשתף תמונות, סרטונים ואף משחקים יחדיו וזאת ללא צורך באינטרנט אלחוטי או 3G. הפיצ’ר השני הוא Share Music המאפשר לכמה משתמשים לשמוע את אותו השיר כל אחד במכשירו כאשר הוא מתנגן בסנכרון מלא ביניהם. מסתמן כי לא רק HTC הבינה כי חיישן ה-IR חוזר לאופנה וכעת גם סמסונג משיקה אפליקציה ייעודית בשם WatchON שתאפשר שליטה במוצרים האלקטרוניים השונים בביתנו. סמסונג בחרה להוסיף לא רק טכנולוגיות שיקלו על החיים שלנו אלא גם אפליקציות שיוכלו להציל את החיים שלנו כדוגמת S Health היודעת לעקוב באופן מתמיד אחר המשתמש ולנתח את המצב הבריאותי שלו בהתאם למזון שהוא אוכל או הפעילות הגופנית שהוא עושה. עוד שני פיצ’רים חדשים שהוסיפה סמסונג הם Adapt Display ו-Adapt Sound המאפשרים התאמה הן של התצוגה והן של הסאונד עבור כל יישום ומשתמש.

סמסונג הודיעה כי המכשיר יהיה זמין לרכישה בסוף חודש אפריל אצל 327 מפעילות ב-155 מדינות בעולם, אך למרבה הצער היא לא חשפה את תג המחיר אותו היא תצמיד לספינת הדגל החדשה שלה.

ובכן, מה דעתכם?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים