אפל מגישה פטנט למחשב נייד עם מסך נשלף וטעינה אלחוטית

פטנט אל אפל למחשב נייד עם מסך מתנתק
מבט חטוף על התמונה המצורפת יעלה בראשנו מיד את שמה של חברת ASUS שהחלה כבר לפני מספר שנים בטרנד המסכים הנשלפים יחד עם משפחת ה-Transformer, טרנד אליו הצטרפו עם הזמן יצרניות נוספות ואפילו מיקרוסופט עם מכשיר ה-Surface – אלא שהפעם מדובר בשרטוט שנלקח מרישום פטנט של אפל. הפטנט מתאר מחשב נייד בעל מסך מגע שניתן לנתקו ולהשתמש בו כיחידה נפרדת ובאופן כמעט עצמאי – ככל הנראה, כל פעולות העיבוד יבוצעו במחשב עצמו בעוד שהמידע “יוקרן” למסך באמצעות פרוטוקול תקשורות כלשהו בתדר 60GHz (כמו WiGIg לדוגמא), מה שמחייב את המסך להיות בקרבת תחנת העגינה. עוד צוין ברישומי הפטנט כי המחשב ייטען באמצעות טכנולוגיית טעינה אלחוטית אשר תתבצע באמצעות רכיב הנמצא בציר המפריד בין המסך למקלדת.

נכון לעכשיו עדיין לא ראינו את אפל עושה שימוש בטכנולוגיית הטעינה האלחוטית או במחשבים ניידים בעלי מסך מגע, בטח ובטח שלא בכאלו הנשלפים מגוף המחשב. חברת אפל ציינה לא פעם בעבר כי היא לא רואה הצדקה לשדרוג מסכי המחשבים הניידים שלה למסכי מגע והסבירה כי היא ממתינה לראות כיצד השוק יתפתח. כמובן  שלכך מתווסף הרצון להימנע מפגיעה במכירות מכשירי ה-iPad, המזכירים באופן מסוים, לפחות באופן השימוש בהם, חלק מהפטנט הזה.

חשוב לזכור כי מרבית הפטנטים שחברות הטכנולוגיה מגישות לא רואים אור בסופו של יום, אך ללא ספק מדובר על צעד חשוב המרמז כי גם אפל מתעניינת בסוג כזה של מחשבים ניידים. כמובן ששינוי שכזה יצריך מהחברה רפורמה לא קטנה במערכת ההפעלה שלה וכן בעיצובם של מחשבי המק, כך שלא מדובר על צעד המתרחש בין לילה. יהיה מאוד מסקרן לראות כיצד ואם בכלל, תבחר אפל לשלב את טכנולוגיית מסכי המגע בדורות העתידיים של מחשביה הניידים וכיצד צעד שכזה ישפיע על התעשייה כולה.

מה דעתכם על MacBook Pro עם מסך מגע?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים