אוזניים להדפסה המונית – שימוש במדפסת תלת מימד לייצור אוזן אנושית

3d-printed-ear

את מדפסות התלת מימד כבר אין צורך להציג, למרות שעדיין כמעט בלתי אפשרי למצוא אותן אצל הצרכן הפרטי. כמעט כולם כבר שמעו על המכונה המופלאה שמסוגלת לייצר העתקים מושלמים של כמעט כל מוצר שתבקשו: כלי עבודה, רהיטים ולאחרונה אפילו אקדחים. למרות שהיה נדמה שכבר הפנמנו את העובדה שאין דבר שהמדפסת הזו לא יכולה לייצר עבורנו, מספר מדענים מהאוניברסיטאות פרינסטון וקורנל הצליחו להוכיח לנו שטעינו כשהצליחו, בשני ניסויים לא תלויים, לבנות אוזן אנושית ולשלב אלקטרוניקה עם רקמות, הכל תוך שימוש במדפסת תלת מימד.

בונים חלפים לבני האדם

האוזן המדוברת שיצרו המדענים באוניברסיטת קורנל נוצרה על לקיחת מודל האוזניים של זוג תאומות, בנותיו של אחד המדענים באוניברסיטה, שנודבו לניסוי. אוזני התאומות נסרקו בעזרת מצלמה באיכות גבוהה והצילומים הוזנו למדפסת התלת מימד מדגם FDM 2000 3D שמיוצרת ע”י חברת  Stratasys. בעזרת המדפסת הפיקו המדענים תבנית של האוזן ואת התבנית מילאו בקולגן (סוג של חלבון בגוף) ובתאי סחוס וחמש עשרה דקות לאחר מכן, כל שנותר להם לעשות הוא לתת לאוזן מספר שיפוצים פלסטיים אחרונים והיא הייתה מוכנה.

כל התהליך מתחילתו ועד סופו ארך כשלושה חודשים. חשוב לציין שהאוזן היא לא תחליף לאיבר המקורי אלא בעצם סוג של מכשיר שמיעה, אך השילוב שלה עם רקמות אנושיות נותן לה יתרון בתחום ובנוסף היא יכולה גם לשמש בתור איבר תותב בשביל אנשים שאיבדו אוזן עקב תאונה.

נכון לזמן זה התהליך עדיין ניסיוני ולא צפוי שיגיע אל בתי החולים בשנים הקרובות. אך למרות כל זאת לא קשה לדמיין את ההשפעה שהולכת להיות לו על עולם הרפואה. אולי בעוד 30-40 שנה, כבר לא יתקיים המצב של אנשים שממתינים לתרומת איברים. אמנם אי אפשר לדעת בוודאות, אבל תמיד אפשר לקוות.

שדרגו את עצמכם עם האוזן הביונית

princeton-bionic-ear

בניסוי נוסף שערכו מדענים באוניברסיטת פרינסטון הצליחו להדפיס אוזן ביונית ע”י שילוב סליל אנטנה יחד עם רקמות עגל. האוזן הביונית מסוגלת לשמוע הרבה יותר טוב מאוזן אנושית רגילה ובגרסה הניסיונית שהדפיסו המדענים, ניתן היה לשמוע אף גלי רדיו.

למרות שהמחקר בנושא נמצא רק בשלביו המוקדמים, טוענים המדענים שחקרו את הנושא כי הפיתוח יכול להוביל בעתיד לייצור של איברים חליפיים ביוניים שישפרו את ביצועי איברי גוף האדם היום. האוזן הביונית אמנם דורשת עוד הרבה שלבי מחקר ואנו כנראה רחוקים מאוד מהזמן בו ניתן יהיה להתחיל לנסות אותה בהשתלות בבני אדם, אך החוקרים בפרינסטון ממשיכים לפתח את שילוב הרכיבים האלקטרוניים עם הרקמות ליצירת אוזן שתוכל לשמוע גם צלילים ברמות רגישות גבוהות הרבה יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים