יאהו! רוכשת את פלטפורמת הבלוגים טאמבלר ב-1.1 מיליארד דולר

היום בשעה 15:00 שעון ישראל, הודיעה ענקית האינטרנט יאהו! בהודעה רשמית כי החברה רוכשת את פלטפורמת הבלוגים טאמבלר (Tumblr) בסכום המוערך ב-1.1 מיליארד דולר במזומן. מנכ”לית החברה והגוגלרית לשעבר, מאריסה מאייר, פירסמה בחשבון הטוויטר שלה הודעה קצרה בנושא הרכישה ועל מנת להסיר ספק כי יאהו! אינה מתכוונת לפגוע בפעילות השוטפת של טאמבלר, כפי שחששו בימים האחרונים משתמשי האתר לאחר שהחלו לצוץ פרסומים לגבי רכישה אפשרית, דאגה מאייר לתייג את הציוץ שלה עם התיוג: KeepCalmAndCarryOn#

בהודעתו על המכירה, שם דגש גם מנכ”ל ומייסד טאמבלר, דיוויד קארפ, כי הגולשים ביותר מ-100 מיליון בלוגים אותם מארחת טאמבלר כיום לא צריכים לדאוג לשינויים מהותיים שיגיעו בעת כניסתה של יאהו! לתמונה וכי טאמבלר צפויה להמשיך לפעול כחברה עצמאית. לדבריו:

לפני שאתייחס לכמה נפלאה הבשורה הזו, תנו לי להרגיע אתכם: אנחנו לא הופכים לסגולים (יאהו! ידועה בצבעי האתר הסגולים שלה), המשרדים שלנו לא זזים, הצוות לא מתחלף וגם לא מפת הדרכים. הדבר החדש הוא שעכשיו נוכל לעשות הכל הרבה יותר מהר ועם יותר משאבים.

טאמבלר הינה פלטפורמה לייצור בלוגים ונועדה להוספת טקסט, קישורים, תמונות וסרטונים בצורה פשוטה ומהירה וללא צורך בידע מעמיק ברזי האינטרנט, התכנות ובניית האתרים. החברה נוסדה בתחילת שנת 2007 ע”י דיוויד קארפ (26) אשר הקים את החברה מבית אימו לאחר שפרש מהלימודים. כיום מונה טאמבלר מעל ל-300 מיליון משתמשים ייחודיים מידי חודש עם 120 אלף הרשמות חדשות מידי יום, מה שעתיד להגדיל את כמות המשתמשים שיגלשו לאתרי יאהו! בקרוב ל-50% ואל מעבר למיליארד משתמשים מידי חודש.

מניותיה של חברת יאהו! עלו בכ-1% מיד לאחר פרסום ההודעה ולפני תחילת המסחר בבורסות בארה”ב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים