ה-Tegra 5 של nVidia תגיע במחצית הראשונה של 2014 ותצוייד במאיץ גרפי ברמת PC

Nvidia-Project-Logan-main

בעוד מכשירים ראשונים מבוססי פלטפורמת ה-Tegra 4 מבית NVIDIA רק מתחילים לצוץ בשוק, ענקית המאיצים הגרפיים כבר מכינה אותנו לקראת פלטפורמת הדור הבא – Tegra 5 שתתבסס על מאיץ גרפי בארכיטקטורת Kepler. החברה ממשיכה עם שמות גיבורי העל ככינוי לפלטפורמות העתידיות, כאשר הדור הבא מכונה Project Logan (לוגאן, הלוא הוא וולבארין מה-X-Men), שהדגמה שלה כבר ראינו בעבר אמנם כעת פעם ראשונה ממכשיר רפרנס אמיתי.

קטע וידאו ששחררה אתמול חברת NVIDIA מציג הדגמה של עיבוד גרפי בזמן אמת אשר מדגים פן וריאליסטי מאוד דרך פניה של הדמות הוירטואלית המכונה “Ira”. הדגמה זו נועדה במקור להציג יכולות של מאיצים גרפיים מתקדמים ביותר מבוססי Kepler במחשבים נייחים, אך ב-NVIDIA הצליחו להתאים אותה ל”פרוייקט לוגאן” הכולל מאיץ גרפי באותה ארכיטקטורה על-גבי מכשירי טאבלט. זו הפעם הראשונה בה מצליחה NVIDIA לשלב את הארכיטקטורה העדכנית ביותר שלה במובייל, ולמרות שישנו הבדל משמעותי בביצועים – עדיין קשה שלא להתרשם מתחושת האותנטיות שמציגים הפרטים הכה קרובים לדבר האמיתי בפניו של “Ira”.

למעט השיפור בביצועים, היתרון בשימוש באותה ארכיטקטורה כמו במחשבים האישיים היא האפשרות לתת למפתחים תמיכה במובייל בספריות גרפיות המתקדמות: OpenGL 4.4, Open GL ES 3.0 ו-DirectX 11, באמצעותן יוכלו המפתחים לפתח משחקים בעלי גרפיקה איכותית וקרובה יותר לזו של ה-PC.

חברת NVIDIA צפויה להשיק בסופו של דבר את “פרוייקט לוגאן” כפלטפורמת ה-Tegra 5 במחצית הראשונה של 2014, כאשר אם הקונסולה הניידת Project SHIELD של החברה תראה סימני הצלחה, אז תוכלו לצפות לגרסה מעודכנת שלה עם Tegra 5 בערך עוד שנה.

nvidia-mobile-kepler-630

(מקור: NVidia)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים