סוני ופנסוניק מפתחות יחד דיסק אופטי לאחסון בנפח גבוה במיוחד

optical-disc-1

סוני ופנסוניק חוברות יחד לשם פיתוח סטנדרט חדש לדיסקים האופטיים, אשר יהיו מסוגלים לשאת לפחות 300 ג’יגה-בייט של מידע עליהם עד שנת 2015. שתי החברות פיתחו עד כה בנפרד מוצרים שהתבססו על הדיסקים הואפטיים בטכנולוגיות קיימות, זאת ע”י שימוש בפורמט ה-Blu-Ray הקיים, אך המטרה בשיתוף הפעולה הינה ליצור מוצרים שיאפשרו נפחי אחסון גדולים במיוחד עבור טווחים ארוכים יותר, בהם עושים שימוש בחברות הפקת תוכן בוידאו ובתעשיית הסרטים.

מכשול כבד הצפוי לעמוד בפני שתי החברות היפניות מגיע בדמותו של האחסון בענן, אשר הפך זול יותר מבעבר ומקבל תמיכה מארגונים רבים שבוחרים להשאיר מאחור את הגיבויים הפיסיים, ואף עושים שימוש בשירותי הענן של אמאזון, מיקרוסופט, Rackspace ואחרות כאמצעי אחסון ראשי, זאת בשל מחירם הזול, נגישות גבוהה יותר וכלי ניהול נוחים. סוני ופנסוניק, לעומת זאת, טוענות כי האחסון על-גבי דיסקים אופטיים מאפשר את שמירת המידע על גביהם לדורות שיבואו ללא חשש מפגעי סביבה כמו אבק, מים, לחות ושינויי טמפרטורות.

בשנים האחרונות נהגו יצרניות המחשבים, סוני ביניהן, דווקא בכיוון ההפוך ופעלו להסרת הכונן האופטי מסדרות מסויימות של המחשבים הניידים שפיתחו, בעיקר בסדרות האולטרא-בוק הדקיקות וקלות המשקל, אך אין הדבר מונע מסוני ושותפתה החדשה לייעד את הדיסקים האופטיים אותם היא מפתחת גם עבור קהל הצרכנים הרחב בעתיד דרך מחשביה, באם יתאפשר לייצר אותם בעלות סבירה.

(מקור תמונה – Flickr via jepoirrier)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים