הוכרז: Motorola Moto X – מפרט ממוצע, גב עשוי חומרים שונים ושלל אפשרויות תוכנה החל מ-199$

Moto-Xחברת מוטורולה הכריזה הערב על מכשיר הדגל החדש והכל-כך מסקרן שלה – Moto X, אותו נוכל להכתיר די בקלות כמלך השמועות לשנת 2013 אחרי שבעה חודשים גדושים בהשערות, תמונות, קטעי וידאו ואפילו הדלפות מבוקרות. את המכשיר החדש חושפת החברה לאחר שנה של שקט מופתי וכמעט שנתיים מאז הודיעה גוגל על רכישתה תמורת 12.5 מיליארד דולר, בעזרתו היא מקווה לחזור ולשחק תפקיד משמעותי בשוק הסלולר שלא האיר לה פנים בשנים האחרונות.

כפי שחזו מבעוד מועד כל השמועות והדיווחים, מפרטו הטכני של Moto X הוא לא מהחזקים בשוק, אולם מוטורולה מבחינתה מייעדת אותו לכלל המשתמשים – גם לכבדים שבהם. מתחת למכסה המנוע נמצאת ערכת השבבים החדשה Motorola X8 שהיא גרסה מותאמת שיצרה החברה לפלטפורמת Snapdragon S4 Pro של יצרנית השבבים Qualcomm, עם מעבד כפול ליבה 1.7GHz, זיכרון RAM בנפח 2GB והמאיץ הגרפי Adreno 320. על אף הדיבורים הרבים על מסך קטן, מוטורולה תשיק את Moto X עם מסך AMOLED בגודל 4.7 אינץ’ ברזולוציית תצוגה (מאכזבת?) HD 720p היוצרת צפיפות של 312 פיקסלים לאינץ’.

Moto-X-Front-Back-Greenבגבו של המכשיר תמוקם מצלמת 10 מגה-פיקסל עם טכנולוגיה חדשה אותה מכנה החברה ClearPixel, המציעה שילוב מעניין בין טכנולוגיות ה-PureView וה-UltraPixel של נוקיה ו-HTC (בהתאמה) תוך שהיא מאחדת 4 פיקסלים בעלי שטח פנים של 1.4µm לכדי פיקסל בודד. שיטה זו תאפשר למכשיר החדש להפיק תמונות מוארות יותר, פחות מאלו של HTC One, אך מדויקות יותר בשל הרזולוציה הגבוהה יותר של החיישן. בעת צילום וידאו תופק תמונה ברזולוציה של 1080p. המצלמה המשנית של המכשיר, הממוקמת מעל המסך, מורכבת מחיישן 2.1 מגה-פיקסל.

המכשיר יגיע עם אחסון מובנה בנפח 16GB או 32GB וללא אפשרות הרחבה (אך עם הטבת 50GB ב-Google Drive למשך שנתיים), שבב NFC, סוללת Li-Ion בקיבולת 2,200mAh המבטיחה 24 שעות עבודה, קישוריות WiFi 802.11a/b/g/n/ac ומערכת ההפעלה אנדרואיד Jelly Bean 4.2.2 עם ממשק הונילה המוכר של מכשירי הנקסוס, אולם הוא עבר כמה התאמות תכנתיות שאפשרו למוטורולה לממש את חזונה שביצירת מכשיר “שידע ללמוד את המשתמש”. מימדיו של Moto X הם כדלקמן: רוחב – 65 מ”מ, גובה – 128 מ”מ ובשל גבו הקמור, עוביו מתחיל ב-5.6 מ”מ ומגיע עד 10.4 מ”מ.

X עד כאן הנתונים היבשים X

המפרט לא רע, טכנולוגיית הצילום החדשה היא תוספת שלא תוכל להזיק, אך הפרטים הקטנים יותר שנדחקים הצידה ברוב ההכרזות, הם אלו שהופכים את Moto X למושא גאוותה של מוטורולה. המון שמועות על “התאמה אישית” עטו את שמו של המכשיר במשך שבועות ארוכים, כמו גם הצהרות מפי בכירים כי המוצר החדש ידע ללמוד אותנו ובהתאם – לבצע פעולות לפני שנבקש אותן.

המבנה לבחירתכם

Moto-X-Woodאוהבים את המגע היוקרתי של האלומיניום, או שאולי אתם מעדיפים את המשקל הזעיר של הפלסטיק? הבחירה בידכם. מוטורולה תיכננה ובנתה חמש וריאציות שונות לגבו של המכשיר – דגמי הפלסטיק (בשלל צבעים) יהיו זמינים כבר בהשקה ואילו דגמי העץ, האלומיניום, הבד והחומר הקרמי יהיו זמינים לרכישה בשלב מאוחר יותר – לקראת אוקטובר. עבור לקוחות AT&T יוקם בקרוב אתר Motorola Maker שיאפשר להם לבחור את התצורה של המכשיר, החל מצבע הגב שלו, דרך צבעי מקשי החומרה ועד לכתיבת הקדשות או משפטים במיקומים מוגדרים מראש. זמן האספקה של מכשיר מותאם אישית – 4 ימים.

בעוד מראהו של הגב יהיה נתון לבחירת הלקוח, חלקו הקדמי של המכשיר יהיה זהה בעבור כולם – יורכב משכבה שנוצרה במיוחד עבורו, עשויה זכוכית Gorilla המכילה פולימר מיוחד המכסה את כל חלקו הקדמי של המכשיר ודפנותיו. באמצעות כך, משאירה מוטורולה מרווח כמעט אפסי בין חלקו הקדמי והאחורי של המכשיר.

דברו אליו, הוא שומע

יחד עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת Jelly Bean 4.1, חשפה גוגל לראשונה את שירות Google Now המציע חיפוש מבוסס מיקום וזמן, אותו ניתן להפעיל גם באמצעות פקודות קוליות. מכשיר ה-Moto X יביא חידוש ייחודי לשירות הפופולארי של גוגל בכך שיהיה מוכן תמיד לפעולה מבלי הצורך להיכנס לאפליקציה, פשוט אימרו OK Google Now, לאחר מכן ציינו את הפעולה שברצונכם לבצע – והנה היא תתבצע. בכדי שלא יציית לכל עובר ושב, Moto X יצליח תוך כמה שעות או ימים ללמוד כיצד נשמע הקול שלנו ולפיכך יציית רק לפקודות הקוליות של בעליו.

מצלמה בגישה אחרת

בדומה למוכנות הביצוע התמידית של שירות Google Now, גם המצלמה של Moto X מוכנה לפעולה בכל רגע נתון, כאשר אין צורך ללחוץ על כפתור או לנווט במסך כדי להפעיל אותה. מספיק יהיה לנער את המכשיר פעמיים והמצלמה תיפתח כשהיא מוכנה מיד לצילום. ממשק המצלמה שונה מזה המקורי של אנדרואיד וכולל מחוות מגע שונות בתכלית – כך למשל, צילום תמונה ייעשה באמצעות לחיצה על כל נקודה במסך ואילו לחיצה רצופה תצלם כמה תמונות ברצף.

הלו, מוטו

אין ספק, על אף שמוטורולה לא הצליחה לשמור על סודיות, היא דווקא כן הצליחה להפתיע והתעלתה על עצמה עד מאד – ייתכן שבזכות עצמה, ייתכן שבזכות מעורבותה של גוגל. אנחנו מאד מקווים ש-Moto X יפתח למוטורולה את התיאבון בכדי שזו לא תוכל להיעלם שוב בתוך הערפל הסמיך של דעת הקהל השלילית. עם זאת, עיניים רבות (חלקן אף חשדניות) נשואות כעת לכיוונה של גוגל – האם זו תמשיך להעניק יחס שווה לכל יצרניות האנדרואיד, או שתעדיף לתת לחברת הבת שלה איזושהי קדימות?

מכשיר ה-Moto X יוצע למכירה מסוף חודש אוגוסט במחיר של 199$ עבור גרסת ה-16GB או 249$ עבור גרסת ה-32GB שזמינה ברשת AT&T בלבד. המחירים הללו מותנים כמובן בהתחייבות לשנתיים אל מול ספקית הסלולר. פרטים אודות השקה בינלאומית טרם נמסרו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים