שמועה: סמסונג בוחנת השתלת שבב זיהוי שיאפשר לאביזרים מקוריים בלבד לפעול עם מכשיריה

samsung-galaxy-round-unboxing-pic21-645x477

רבים ממשתמשי הטלפונים הסלולריים נעזרים באביזרים לא מקוריים בנוסף לאלה המקוריים שברשותם. אביזרים אלה, כדוגמת מטענים חשמליים, מטענים לרכב, כיסויים, עמדות הטענה אלחוטיות ועוד, מציפים את השוק ומאפשרים לצרכנים להינות מאופציה זולה לעזרים המקוריים אותם משווקות היצרניות, אשר מנסות מצידן לתפוס נתח מאותו שוק פורח.

בתחילת השבוע התפרסמו ידיעות שמקורן בערוצי מדיה שונים בקוריאה שגרסו כי סמסונג מתכננת להשתיל שבב זיהוי מיוחד באביזרים אותם היא מייצרת עבור מכשיריה הסלולריים. מטרתו של השבב תהיה לאמת את מקוריותו של האביזר מול הטלפון ובמידה וזה אינו מקורי – השימוש בו ייחסם. על פי הדיווח, האביזרים הראשונים אשר יצוידו בשבב המיוחד יהיו אלה המיועדים למכשיר ה-Galaxy Note 3 החדש של החברה.

למה רוצה סמסונג להיכנס לשוק האביזרים?

מסקרים שנערכו בארה”ב עולה כי משתמשים רבים אינם רואים עוד צורך לשדרג את הסמארטפון שלהם בתדירות גבוהה כפי שעשו בעבר. יצרניות הטלפונים מבינות כי מהפכת הצמיחה המהירה של הסמארטפונים כבר מאחורינו והשיפורים אותם הן מציעות בשנים האחרונות אינם כאלה שמחייביים או מפתים את המשתמשים לרוץ ולשדרג את מכשירם.

בנוסף לכך, ואולי חשוב אף יותר, כל חברה שואפת להשיא את רווחיה ולשרת את בעלי המניות. סמסונג ועימה גם יצרניות טלפונים אחרות מרגישות כעוברות אורח הבוחנות מהצד שוק המגלגל מליארדי דולרים על חשבון מוצרים אותם הן מייצרות. טענתן הרווחת של יצרניות הטלפונים הינה כי האביזרים הלא מקוריים נחותים באיכותם ובמשך חייהם לעומת אלה המקוריים, ויתרה מכך, רמת בטיחותם נמוכה משמעותית ועלולה לסכן את המשתמשים.

Samsung-accessories

אם הדו”ח ופרטיו יתבררו כנכונים, סמסונג עלולה להיתקל בביקורת ציבורית חריפה מצד משתמשים ברחבי העולם. כזכור, לפני מספר שבועות עמדה סמסונג בראשה של סערה תקשורתית כאשר הודיעה כי טלפונים רבים מתוצרתה יינעלו לשימוש על פי אזורים גיאוגרפיים בעולם. הודעה זו גררה גל נרחב של ביקורות שליליות שגרמו לסמסונג למהר ולפרסם הודעת הבהרה בנושא הנעילה, וכן להודיע שהיא קשובה ללקוחותיה ותעשה את המרב על מנת שלא לפגוע בחווית השימוש במוצריה.

ההבדל מבחינת ציבור המשתמשים יורגש בעיקר בכיס. מבדיקה שערך צוות גאדג’טי נמצא כבל טעינה והעברת נתונים למכשירי הגלקסי באתר eBay תמורת פחות מ-7 שקלים (כולל משלוח לישראל) ולעומתו, כבל סנכרון וטעינה מקורי בחנות המקוונת של יבואנית סמסונג בישראל עולה כ-70 שקלים. פערי המחיר הגדולים והרצון של המשתמשים למגוון רחב של אביזרים הם אלו שגרמו לשוק לפרוח. על כן, טבעי שיצרניות הטלפונים ירצו לנכס לעצמן נתח מסוים מאותו שוק, אך עולה תחושה כי הן מחפשות נוק-אאוט מהיר במקום תחרות בריאה אשר מיטיבה עם הצרכנים.

נכון לימים אלו סמסונג עדיין לא התייחסה לדיווחים ועל כן – כל הנאמר בכתבה הינו עדיין בגדר שמועה בלבד.

(מקור – Android Authority, תמונה – UnderKG)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים