אפל חושפת: iOS 7 תופסת נתח של 74% מכלל משתמשי ה-iDevices

iOS7-Main

בעוד גוגל מתקדמת בקצב מרשים מבעבר בכל הנוגע לעדכון מערכות ההפעלה במכשירים הניידים מבוססי אנדרואיד, ממשיכה אפל להראות יציבות בעדכוני מערכת ההפעלה האחרונה שלה, ה-iOS 7. על-פי הדיווח האחרון של אפל, הנכון ל-1 בדצמבר, תופסת מערכת ההפעלה האחרונה של החברה נתח של 74% מכלל משתמשי מכשיריה הניידים (אייפון, אייפד, אייפוד טאצ’), בעוד 22% משתמשים עדיין בגרסה הקודמת של מערכת ההפעלה, iOS 6.

לאפל ישנו יתרון ברור בכל הנוגע לעדכון מערכת ההפעלה. עם צאתה של כל גרסה חדשה של iOS מידי שנה, מאפשרת אפל לכלל המכשירים הנתמכים לעדכן לגרסה החדשה. כאשר הושקה iOS 7, הפכה אפל את מערכת ההפעלה לזמינה עבור 4 הדורות האחרונים של מכשירי האיפון (iPhone 4 / 4S / 5 / 5S / 5C) ודרך כך הבטיחה לעצמה החברה כי מרבית המשתמשים אכן יעודכנו לגרסה האחרונה.

Apple-iOS7

יתרון ברור אל מול המתחרות

יתרונה המהותי ביותר של אפל הוא בהתאמת אפליציות, תכונות ושירותים שונים עבור מספר רב יותר של משתמשים, כמו גם יכולת ניהול המכשירים הניידים של החברה המבוססים על iOS אל מול מערכת ההפעלה שלה למחשבי המק. אפל עשתה בשנים האחרונות עבודה טובה למדי בסנכרון בין מכשירי ה-iOS לבין מחשבי המק המבוססים OS X, ובגרסתה החדשה (Mavericks) הפכה האחרונה לעדכון בחינם לכלל המשתמשים, מה שודאי דחף רבים מהם לעדכן לגרסה החדשה.

עבור משתמשי ה-Windows Phone צפוי הלך הרוח להיות דומה. החברה מציעה אמנם את מערכת ההפעלה ליצרניות שונות ולא רק למכשירים שלה (של נוקיה), אך מערכת ההפעלה חלונות אינה מציעה ממשקי משתמש וחוויה שונה בין מכשיר למכשיר של היצרניות, דבר המאפשר לחברה לעדכן באופן גלובלי את מערכת ההפעלה בעת הצורך.

עבור אנדרואיד, האוחזת כיום נתח העולה על 80% בשוק מערכות ההפעלה למכשירים ניידים, הסיפור מעט שונה. יצרניות רבות בוחרות להשתמש במערכת ההפעלה מבית גוגל בשל זמינותה, עלותה הנמוכה (ניתנת לשימוש ללא עלות) וכמובן נוכחותה הגדולה במרבית המכשירים בעולם כיום. העדכונים שמספקת גוגל למערכת ההפעלה תלויים לא רק בחברה עצמה, אלא גם ביצרניות המכשירים השונות, מה שמסרבל מעט את נושא עדכוני התוכנה במכשירים המבוססים על אנדרואיד.

בשנים האחרונות החלה גוגל לקדם את גרסאות הונילה (Stock Android) דרך מכשירי הנקסוס של החברה, כמו גם גרסאות ונילה למכשירי דגל של חברות שונות כמו סמסונג ו-HTC. בחודש שעבר הגדילה גוגל והשיקה את לאנצ’ר ה-GEL במטרה לאגד משתמשי סמארטפונים שקיבלו בעל-כורחם ממשקי משתמש ייחודיים מטעמן של יצרניות המכשירים.

(מקור – Apple)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים