דיווח: מיקרוסופט שוקלת לאפשר הרצת יישומים מבוססי אנדרואיד על Windows ו-Windows Phone

android-lumia-nokia

עוד מהלך נועז מצידה של ענקית התוכנה? על פי מגזין הטכנולוגיה The Verge, חברת מיקרוסופט שוקלת לאפשר הרצת אפליקציות אנדרואיד על-גבי מערכות ההפעלה Windows ו-Windows Phone. הדיווח מציין שהדעות על המהלך עדיין חלוקות. ישנם בכירים הסבורים כי הוא עשוי להביא יתרון משמעותי שיוביל לגידול בנתח השוק של מערכת ההפעלה, ואילו אחרים בטוחים שיהיה זה “חורבן” עבורה.

בשבוע שעבר מונה סאטיה נאדלה למנכ”ל מיקרוסופט והדגיש שבתקופת כהונתו ישים דגש רב על עולם המובייל, תוך שהבטיח להמשיך במאמצים הרבים שהביאו את מערכת ההפעלה למקום השלישי בשוק זה. אולם, הדרך עדיין ארוכה – רק באחרונה הצליחה מיקרוסופט לייבא לחנות היישומים שלה אפליקציות פופולריות כמו Waze ואינסטגרם, אבל זה לא מספיק, ההיצע עדיין נמוך.

הפער הניכר אל מול חנויות האפליקציות של המתחרות הוא סיבה מרכזית לכך שמתמשים רבים חוששים לפזול לכיוונה של מערכת ההפעלה הניידת מבית מיקרוסופט. במידה וזו תבחר לאפשר הרצתן של אפליקציות אנדרואיד על Windows Phone – ההיצע יגדל באופן משמעותי והבעיה ייתכן שתיעלם. מנגד, מהלך שכזה עשוי “לשים רגל” למפתחים שגייסה החברה ואף יוביל לאיבוד ״הזהות העיצובית״ שמייחדת את מערכת ההפעלה.

אין מדובר בתרחיש דמיוני. חברות אחרות כמו BlackBerry מאפשרת כבר היום הרצת יישומים מבוססי אנדרואיד על מערכות ההפעלה שלהן. ועדיין, המקרה של מיקרוסופט קשה יותר. אין ספק שצעד שכזה עשוי לרומם את מערכת ההפעלה ולהביא עמו קהל חדש, אך באם ימומש – תהיה זו הודאה בכישלון ופגיעה בשמה ובתדמיתה של החברה.

מיקרוסופט משקיעה המון מחשבה במציאת פתרונות שיגדילו את נתח השוק של מערכת ההפעלה הניידת שלה. כך למשל, שקלה החברה להציע רשיונות תוכנה ללא עלות ואף לפתח יישומים זהים לאלו של מערכת ההפעלה השולחנית, במטרה להדק את הקשר בין השתיים. כעת, עתידה של מיקרוסופט בשוק המובייל נמצא בידיו של המנכ״ל החדש ויהיה מעניין לראות כיצד השינוי במבנה ההנהלה של החברה ישפיע על עסקיה.

(מקור – TheVerge)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים