מיקרוסופט מדווחת על מכירה של 200 מיליון רישיונות למערכת ההפעלה Windows 8

windows-tabletמערכת ההפעלה Windows 8 עוררה (ועדיין מעוררת) ביקורות מעורבות למדי ברשת. על אף שאולי נדמה כי הצלחתה איננה גבוהה, הודיעה מיקרוסופט שישה חודשים לאחר השקתה כי נמכרו למעלה מ-100 מיליון רישיונות. כעת, מדווחת החברה על הכפלת הכמות – “עברנו את רף 200 מיליון הרישיונות ב-Windows 8, מה שנחשב מדהים למדי”, כך מסרה תמי רלר, דוברת החברה, בכנס הטכנולוגיה Goldman Sach שנערך לפני מספר ימים.

על אף שהמספרים מרשימים את מיקרוסופט, יש לציין שלא הכול ורוד, היות ומדובר בקצב מכירות נמוך משמעותית בהשוואה ל-Windows 7 ששנה לאחר השקתה חגגה מכירתם של 240 מיליון רישיונות. ומה בדיוק גרם לכך? -לצד השינוי הויזואלי שאולי מרתיע את המשתמשים, חשוב לציין גם את הירידה החדה במכירת מחשבי PC בעקבות הצלחתם המסחררת של המכשירים הניידים.

מיקרוסופט: יהיה בסדר

windows-8.1-shut-down-leakמערכת ההפעלה Windows 8 זמינה אמנם גם בעבור מכשירי טאבלט, אך תפוצתם של אלו מחוץ לארה”ב נמוכה מאד – אולי בשל מחירם. הגרסה הזולה ביותר של Surface Pro 2, למשל, עלותה כמעט פי 2 מהאייפד אייר. ישנם כמובן גם טאבלטים המריצים את מערכת ההפעלה Windows RT, אבל זו לא מצליחה להעניק חוויה עשירה בשל מחסור חמור באפליקציות תואמות. “העדיפות העליונה של צוות הפיתוח שלנו היא להפוך את האפליקציות הללו לנפוצות יותר. זכינו להצלחה, אך נותרה עבודה רבה”, כך מנסה רלר לעודד את מי שממתין להתפתחויות בגזרה זו.

טענה נוספת שהפנו המשתמשים למיקרוסופט היא שהושם דגש רב מדי על התאמתה של מערכת ההפעלה למסכי מגע, בעוד משתמשי המחשבים “נשכחו”. בתגובה, מוסרת תמי רלר כי בכוונתה של מיקרוסופט לטפל בבעיה זו בעדכונים הבאים. כזכור, אנו מתקרבים להכרזה על עדכון התוכנה אשר מכונה Windows 8.1 Update 1, ולפי ההדלפות – עדכון זה יפחית את צריכת הזיכרון של המערכת ואף יתאים אותה בצורה טובה יותר לשימוש עם עכבר ומקלדת. “חשבנו הרבה על מה שעובד ומה שלא עובד לנו בשוק. אנחנו גם יודעים כיצד לשנות את מה שלא עובד”, מסכמת רלר.

נכון לעכשיו, נותר לצפות לעדכון הקרב ולראות כיצד הוא ישפיע על מאזן המשתמשים במערכת ההפעלה הפופולארית בעולם.

(מקור – The Verge)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים