דיווח: גוגל דורשת מאסוס לבטל השקת ה-Transformer Duet

Asus-Transformet-Book-Duet-3היצרנית הטיוואנית אסוס, אשר ידועה בנחישותה לפיתוח קטגוריות מוצרים חדשות, חשפה בתערוכת CES 2014 בחודש שעבר את ה-Transformer Duet, מחשב היברידי אשר מאפשר מעבר מהיר בין מערכת ההפעלה אנדרואיד ומערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט. התגובות היו נלהבות, אך נראה שהדרך להשקת המחשב לא תהיה פשוטה כל-כך.

על פי דיווחו של אתר Economic Daily News הסיני, חברת גוגל דורשת מאסוס שלא להשיק את מחשב ה-Duet כפי שתכננה לעשות בשבועות הקרובים. הדיווח לא מפרט על נסיבות בקשתה של גוגל, אך ניתן לשער שהדבר נובע מהפרת רישיון ההפצה של תוכן מהחנות המקוונת Google Play על גבי פטלפורמות אחרות שאינן מבוססות אנדרואיד. אסוס טרם התייחסה לנושא.

נזכיר שמחשב ה-Duet מסוגל להריץ את שתי מערכות ההפעלה הן כטאבלט והן כמחשב נייד. מפרטו כולל מסך Full HD בגודל 13.3 אינץ’, מעבד עצמתי מסדרת Core i של אינטל וזיכרון RAM בנפח 4GB. שטח האחסון מתחלק בין כונן SSD בנפח 128GB ודיסק קשיח בנפח 1TB הזמין רק כאשר הטאבלט מחובר לתחנת העגינה (המקלדת). מחירו ההתחלתי – 599 דולרים.

בקיץ אשתקד הכריזה סמסונג על מכשיר דומה – Samsung ATIV Q, אשר ניסה לשלב בין מערכות ההפעלה של גוגל ובין זו של מיקרוסופט. לא ידוע אם היה זה בהשפעת גוגל, אך לאחר מספר חודשים ביטלה סמסונג את השקתו. האם אלו זכויות הפצת התכנים אשר מגבילות את היצרניות מלהשיק מכשירים מסוג זה, או שמא מדובר במהלך טקטי מצדה של גוגל, במטרה להגן על נתח השוק בו שולטת מערכת האנדרואיד?

(מקור – DigiTimes)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים