הצצה ראשונה: Samsung Galaxy S5 – עיצוב רענן וחיישנים חדשים

Samsung-Galaxy-S5-Settingsפחות משנה לאחר הכרזתו של מכשיר הדגל הנוכחי, הכריזה הערב חברת סמסונג על מכשיר הדגל החדש שלה – Galaxy S5. על אף שלא שדרגה את החומרה באופן ניכר, הצליחה סמסונג בכל זאת להציג כמה חידושים מעניינים שהופכים את המכשיר החדש ליורש ראוי. בניגוד למצופה, את המסך הגדילה סמסונג ל-5.1 אינץ’ בלבד ואת הרזולוציה הותירה כפי שהייתה – Full HD 1080p. השילוב הזה יוצר מסך עם צפיפות פיקסלים די גבוהה של 431ppi. השינויים הגדולים מגיעים מכיוונים אחרים לגמרי – עמידות במים ואבק, חיישנים חדשים וחיי סוללה משופרים.

כבר עכשיו ראוי וכדאי לציין שהתמונות עושות עוול נוראי למכשיר הדגל החדש של סמסונג – אל תשפטו את מראהו החיצוני לפני שתצפו בו במו עיניכם. בנוסף לכך, לטעמי מדובר במכשיר הראשון בסדרת Galaxy S שניתן לומר עליו כי גבו נעים למגע – זאת על אף שעדיין מדובר בפלסטיק. המכשיר עבה, כבד רחב וארוך מקודמו, אך אין זה מורגש יתר על המידה. השוליים נותרו כשהיו – וחבל; גם לחצן הבית נותר במקומו, אך הפעם הוא משמש גם כחיישן ביומטרי לקריאת טביעות אצבע.

ואם בחיישנים עסקנו, הרי שסמסונג בחרה לקחת צעד אחד נוסף קדימה ואבזרה את המכשיר במד דופק מתחת למצלמה שבגב המכשיר. רכיב זה ישמש בעיקר ספורטאים וסמסונג צופה זן חדש לגמרי של אפליקציות כושר ובריאות שיעשו בו שימוש. תהליך מדידת הדופק עשוי להיות ארוך ומייגע, אך לעתים הוא גם מציג ביצועים מהירים. לטענתה של סמסונג מדובר עדיין בגרסה מוקדמת של המכשיר ולכן לא ניתן לשפוט בשלב זה את שני החיישנים.

Samsung-Galaxy-S5-Side

בשונה מהדגמים האחרים בסדרה, מכשיר ה-Galaxy S5 לא הצליח להפגיש אותנו עם תקלות תוכנה, לאגים, או פערים מסוימים בממשק המשתמש. הכל קורה נורא מהר, גם כשמערבים וידאו ברזולוציה גבוהה ועמודי אינטרנט כבדים. מקורות ברשת טוענים כי בבטנו של המכשיר פלטפורמת Snapdragon 800, אך סמסונג עצמה מסרבת למסור פרטים בנושא – ייתכן ובכוונתה להחליף את ערכת השבבים באחת חדשה יותר לקראת ההשקה שתתרחש באמצע חודש אפריל.

רבות דובר על ממשק TouchWIZ משודרג מקצה לקצה שישולב במכשיר זה, אך השינויים שהציגה סמסונג אינם מרקיעי שחקים. בקרי השליטה שבוילון ההתראות קיבלו מראה מודרני ונוח יותר, תפריט ההגדרות מקבל אייקונים חדשים ותצורת חלוקה חדשה, ואולי השינוי הבולט ביותר – רכיב My Magazine, שנוצר בהשראת ממשק Magazine UX של טאבלטי ה-Note Pro, ובו רצף חדשות ועדכונים מרשתות חברתיות, אתרי תוכן ועוד.

לא ברור מדוע היה חשוב כל-כך לסמסונג לחשוף את מכשיר הדגל החדש שלה בשלב כה מוקדם אם אין ביכולתה לספק פרטים מסוימים על החומרה כבר עכשיו. ההשקה צפויה להתרחש בעוד כחודש וחצי ואנחנו די בטוחים בכך ש-Galaxy S5 גם הוא יאפשר לסמסונג להתגאות בנתוני מכירות מרשימים במיוחד.

*ציוד הצילום בחסות ארליך – מרכז הצילום בישראל


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים