אינטל משיקה סדרת כונני SSD לשימוש כבד עבור גיימרים ועורכי וידאו

Intel-SSD-730-Series-Angle

כונני SSD הם כלי יקר ולרוב מציגים קיבולת נמוכה בהשוואה לכונני ה-HDD, כאשר תרומתם המהותית היא מהירותם הגבוהה בקריאת וכתיבת מידע. בימים האחרונים השיקה אינטל את סדרת ה-730 הכוללת שני כונני SSD, האחד בנפח 240GB והשני בנפח 480GB. שני הכוננים מיועדים לשימוש במערכות מחשב שהורכבו עבור גיימרים ועורכי וידאו, ומציעים ביצועים גבוהים במיוחד.

הכוננים עושים שימוש בבקר בעל שמונה ערוצים מהדור השלישי של אינטל, זה מבוסס על בקרים שניתן למצוא במערכי השרתים שמציעה החברה. הבקר תומך במספר תכונות גיבוי, אשר אמורות להבטיח את האמינות הגבוהה. רכיבי זכרון ה-NAND בנויים בטכנולוגיית 20nm ועובדים דרך ממשק המואץ ב-17% ביחס לכונני המצב הקשיח האחרים שמציעה החברה. נפח זכרון המטמון הוא 1GB והוא מבוסס על ממשק DDR3 1600.

Intel-SSD_730Reseller_Box_H25523-001שני הכוננים מציעים מהירות קריאה של עד 550MB/s, אולם מאחר והכונן בנפח ה-480GB כולל רכיבי זכרון NAND רבים מאלו הקיימים בכונן ה-240GB ורכיבי הזכרון עצמם מסודרים במערך RAID 0, יציע הכונן הגדול יותר מהירויות כתיבה גבוהות יותר. מהירות הכתיבה תגיע עד 470MB/s בכונן הגדול לעומת מהירות כתיבה של עד 270MB/s עבור הכונן בנפח 240GB.

מאותה סיבה, גם דירוג אורך החיים של שני הדיסקים שונה – עד 128TB תעבורה עבור הכונן בנפח 480GB ועד 91TB עבור הכונן בנפח 240GB. לשני הכוננים ניתנת אחריות יצרן בת חמש שנים.

הכוננים צפויים להגיע לשוק במהלך החודשים הקרובים, ולמרות שמאינטל לא נמסר התמחור המדוייק של כל אחד מהם, רמזה החברה כי זה יהיה קרוב לדולר אחד עבור GB של נפח אחסון, כלומר כ-480$ עבור כונן ה-480GB וכ-240$ עבור גרסת ה-240GB.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים