GameOn Project – הסוכן האישי שלכם למציאת משחקים

1797500_590635251026032_923822868_nמדי כמה חודשים זה קורה, מבלי כל התראה או הכנה מוקדמת – משחק חדש מגיח לחיינו ומחסל כל טיפת זמן פנוי. ואנחנו? מתמסרים אליו באהבה חסרת קץ ועושים הכל בכדי לעבור עוד שלב. עם זאת, כולנו יודעים עד כמה זה קשה למצוא משחק טוב שיתאים לנו מתוך מאגר בלתי נדלה של משחקים בחנויות האפליקציות. בדיוק בשביל זה הוקמה חברת הסטארטאפ הישראלית GameOn Project אשר תבטיח שלא תפספסו משחקים טובים.

GameOn Project היא בעצם רשת חברתית בה שחקנים מכל העולם יכולים לדרג משחקים שאהבו ובכך לבנות לעצמם פרופיל משתמש הכולל את כל העדפותיהם השונות, ובאמצעות כך לקבל המלצות בהתאם למשחקים שמצאו חן בעיניהם. ליאור גזית, מנכ”ל GameOn Project, סיפר לנו כיצד עלה הרעיון להקמת המיזם:

“רציתי להוריד משחק חדש לאייפון ולא מצאתי שום דבר טוב. מאד תיסכלה אותי העובדה שלמרות שיש למעלה ממיליון משחקים באפ-סטור (App Store), אין לי שום דרך לסנן אותם ולמצוא את המשחקים שתואמים לטעם האישי שלי. ואז נזכרתי באתר “פנדורה” שלומד את הטעם שלך במוזיקה וממליץ על שירים שייתכן ותאהב. חשבתי לעשות את אותו הדבר גם במשחקים”.

עד כמה שזה נראה ונשמע פשוט, אין זו משימה פשוטה לקלוע לטעמם המדויק של שחקנים, ולדאוג שגם את המשחק הבא הם יאהבו. לשם כך פיתחו ב-GameOn Project אלגוריתם מיוחד הסורק את כל המשחקים שהמשתמש אהב ולאחר מכן מצליב את הנתונים במטרה למצוא משתמשים אחרים בעלי העדפות דומות. האלגוריתם יודע למדוד את הדמיון בין המשתמשים ומעניק את התוצאות על סמך ניתוח של מינו, גילו ומקום מגוריו של השחקן. לצד ניתוח המשתמשים האחרים, האלגוריתם מזהה אילו ז’אנרים הם מעדיפים ולבסוף משקלל את כל המידע שיש ברשותו ומציע להם משחקים חדשים.

על אף שמונחת על כפיו משימה לא פשוטה כלל, האלגוריתם של GameOn Project בהחלט מוכיח את עצמו: לא מעט משתמשים מצליחים למצוא משחקים שכלל לא הכירו וקולעים בדיוק לטעמם. “הרבה פעמים מדווחים משתמשים על כך שהאלגוריתם המליץ להם על משחק שהם כבר מכירים… מהסיבה הפשוטה שהם פשוט לא דירגו אותו, וזה מאד משמח ומשעשע. אבל עיקר הדיווחים הם על משחקים מעולים שנמצאו דרך האתר. מעבר להיבט העסקי-כלכלי, זהו תענוג גדול לעבוד בפרוייקט שמביא שמחה לאנשים”, מציין גזית. GameOn Project כמו כל אלגוריתם, גם זה של GameOn Project איננו מושלם וסובל מנקודת תורפה אחת קטנה שיכולה להעיב על התוצאות – משך החיים של משחק. זהו עקב אכילס של משחקים חברתיים שמנוע הצמיחה שלהם תלוי בשיתוף פעולה מצד החברים שלנו. פעמים רבות האלגוריתם אכן הציע לי משחק מעולה ששכחתי לדרג, אך למרבה הצער הבאזז סביבו כבר נעלם… והוא נשכח מן העולם. לא משנה כמה פופולאריים אתם ועד כמה הכישורים החברתיים שלכם גבוהים, לא תצליחו לגרום למי מהחברים שלכם לשוב ולשחק ב-Fun Run.

מלבד מנגנון הצעת המשחקים, GameOn Project מתאפיין בממשק נוח וידודתי לחיפוש משחקים באופן עצמאי, בעזרתו ניתן למצוא את המשחקים המובילים בשלל קטוגריות שונות. חשוב לציין כי GameOn Project הינה רשת חברתית לכל דבר, מה שאומר שניתן לצפות ברשימת המשחקים שחברינו אהבו ואף לקבל גישה לסטטיסטיקות מעניינות אודות העדפותיהם של שחקנים ממגדרים שונים. בעתיד צפויות להתווסף לשירות אופציות חברתיות נוספות אשר יעמיקו את האינטראקציה בין השחקנים – בין אם הם חברים שלנו בפיסבוק או לאו.

web_2

לסיכום מציין גזית שכיום המשתמש הממוצע מוצא משחקים בשתי דרכים עיקריות: דיבורים מפה לאוזן על משחקים, או דרך רשימת האפליקציות הפופולאריות באפ-סטור. שתי הדרכים הללו לא אפקטיביות במיוחד, בעיקר משום שלכל אדם ישנו טעם מסוים במשחקים והטרדנים הגדולים הם בדרך כלל אלו המכוונים למכנה המשותף הנמוך ביותר. באתר GameOn Project יספרו הגולשים על המשחקים שהם אוהבים ויקבלו המלצות לא לפי מידת הפופולאריות, אם כי לפי מידת ההתאמה של המשחק לטעם האישי שלהם.

בעידן בו ישנה כמות עצומה של מידע, ואנחנו כמשתמשים טובעים בתוכו, GameOn Project הוא כלי יעיל, ואולי אף הכרחי, בחיפוש אחר משחקים חדשים. גם אם אתם שחקנים בנשמה, או סתם כאלו שמחפשים דרכים להעביר את הזמן, GameOn Project ידאג להתאים בעבורכם כל משחק ומשחק, אך חשוב מכך – הוא יחסוך לא מעט זמן, אותו רצוי וכדאי שקדישו לדבר החשוב באמת – לשחק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים