גוגל רוכשת את יצרנית המטוסים ללא טייס Titan Aerospace

Google-Titan-Aerospace-acquisition

ענקית החיפוש גוגל רכשה את יצרנית המטוסים ללא טייס Titan Aerospace בתמורה לסכום לא ידוע. על-פי הערכות קודמות, ערכה החברה משא-ומתן למכירתה בעבור סכום המוערך בכ-60 מיליוני דולרים עם פייסבוק, אשר פנתה מצידה לרכוש את חברת Ascenta הבריטית באמצעותה תפתח רשת אינטרנט על-גבי כלי תעופה קטנים המסוגלים לשהות באוויר למשך חודשים.

באימייל שנשלח למערכת גאדג’טי, אישרה גוגל באופן רשמי את המכירה, כאשר דובר החברה ציין כי “שתי החברות חולקות אופטימיות עמוקה באשר לפוטנציאל של הטכנולוגיה לשם שיפור העולם. אנו עדיין בשלב מוקדם, אך הלווינים (הכוונה למטוסים החגים באטמוספירה) יוכלו לעזור להביא חיבור אינטרנט למיליוני אנשים, ולפתור בעיות אחרות כמו: מתן שירותי מידע לצוותי הצלה ומניעת נזקים לסביבה כמו כריתת יערות“.

titan UAV

 אינטרנט מהשמיים

מירוץ החימוש לקראת אספקת אינטרנט מהאוויר אותו מנהלות בימים אלה פייסבוק וגוגל הינו נושא מהותי עבור שתי החברות, המבססות את המודל העסקי שלהן על אספקת שירותי רשת הניתנים ברובם ללא תשלום עבור משתמשי הקצה, תוך גזירת קופון ממודעות פרסום מוכוונות במיוחד.

גוגל כבר מבצעת ניסויים באמצעות בלוני ענק המרחפים בסטרטוספירה במטרה ליצור קשר עם הקרקע לשם אספקת חיבור אינטרנט. עיקר ההתמקדות בפרוייקט זה (Project Loon) הינה זמינות – הבלונים מסוגלים לרחף בסטרטוספירה סביב העולם, כך שרשת של בלונים תוכל בעתיד לשוטט בכל איזור מעל כדור-הארץ ולספק אינטרנט לכלל אוכלוסיית העולם.

Project-Loon

הרכישה החדשה תאפשר לגוגל אופציה נוספת להצגת אינטרנט לכל העולם, כאשר עיקר המחשבה ברכישה כנראה נובעת מהרצון להגיע לשם לפני המתחרה פייסבוק. פרוייקט Loon אמנם מרשים מאוד, אולם בגוגל מודים כי הוא עדיין רחוק מכדי מימוש. אם ישנה אפשרות כי Titan Aerospace תעזור לענקית החיפוש לחבר את תושבי העולם לאינטרנט מהאוויר לפני פייסבוק – הרי שדבר הרכישה ישתלם.

מריבות על מידע

שתי החברות שואפות לגייס כמה שיותר אנשים בעולם להתחבר לרשת האינטרנט, כך שבניית מערך תקשורתי כלל עולמי, בין אם יהיה זאת מהאוויר או מהקרקע, תתרום לשורה התחתונה של כל אחת מהן. אולם, ישנן שתי סיבות עיקריות בגינן מעוניינות גוגל ופייסבוק לשלוט בחיבור הראשוני לאינטרנט ולא מסתפקות בשיתוף פעולה שיעזור להציג אינטרנט לכל תושבי העולם מהר יותר.

שליטה במידע המגיע מהמשתמשים הינה הסיבה העיקרית לרצון לשליטה בחיבור לאינטרנט. המידע אודות היכן מבלים המשתמשים את זמנם ברשת האינטרנט שמור כיום לספקיות האינטרנט (ISP) בלבד, כאשר חלק נרחב מהמידע מגיע כיום גם מאתרים המטמיעים קוד למעקב אחרי התנהגות משתמשים, וידג’יטים המאפשרים לחלוק תוכן דרך רשתות חברתיות וכמובן שימוש בדפדפנים שונים.

צד נוסף במשוואה הינה האופציה לחיבור מהיר לשירותי הרשת שמציעות כל אחת מהחברות. פייסבוק וגוגל מסוגלות לחלק את החיבור הראשוני לרשת האינטרנט ללא בקשת תשלום או דרך תשלום סמלי, זאת בתמורה לכך שהחיבור לרשת לא יתבצע באמצעות שם משתמש וסיסמה כפי שאנו מורגלים לעשות כיום, אלא דרך חיבור לחשבונות משתמש של כל אחת מהחברות.

Single-Sign-On (הרשמה לכל מקום בשימוש בחשבון יחיד) כבר קיים באתרים רבים ומשמש משתמשים רשומים של פייסבוק כמו גם גוגל להרשמה מהירה, וללא צורך בהזנת פרטים רבים. דיווחים קודמים אף רשמו לזכותה של פייסבוק את האפשרות לחיבור לאינטרנט באמצעות החשבון ברשת החברתית, כאשר התגלה כי החברה מבצעת ניסויים יחד עם יצרנית ציוד הרשת סיסקו לצורך אספקת אינטרנט בחינם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים