אפקט Android Wear: נייק תנטוש את צמידי FuelBand ותתמקד בתוכנה

nike-fuelband-seחברת נייק (Nike), יצרנית הלבשת הספורט המובילה, הייתה מהראשונות להכנס לתחום הצמידים החכמים עבור תחום הכושר עם סדרת FuelBand הנחשבת לאחת מהמובילות בקטגוריה. למרות ההצלחה, אתר CNET מדווח שנייק מתכננת להפסיק את פיתוח החומרה, כלומר הצמידים עצמם, ולהתמקד בפיתוח התוכנה. סיבה רשמית למהלך לא פורסמה, אולם אנחנו נוטים להאמין שהחברה מרגישה שההתפתחות המהירה של המוצרים הלבישים על ידי היצרניות המובילות משאירה אותם מאחור.

השעונים והצמידים החכמים נראים כמו תצורות הגאדג’טים המוצלחים ביותר לפעילות גופנית. הם תמיד על המשתמש ויכולים לנטר בזמן אמת ובאופן רציף את נתוני הגוף. נייק היתה מהראשונות לזהות את הפוטנציאל והצליחה למנף את מותג ההלבשה הפופולארי שלה גם לתחום צמידי הכושר עם ה-FuelBand. מדובר בצמיד חכם המשתלב עם אפליקציית מובייל יפה ונוחה לשימוש שעושה עבודה לא רעה בניתוח הפעילות הגופנית של המשתמש.

המוצר לא היה חף מחסרונות שגם נייק מודעת אליהן. המחיר יקר יחסית לקטגוריה ($159) וקצב הפיתוח איטי, כאשר צמיד FuelBand יודע לספק מידע מוגבל למדי בעוד סמסונג מציעה את ה-Gear Fit עבור $199 והוא נחשב גם שעון חכם עם התממשקות רחבה עם הסמארטפון. כניסת הכוחות הגדולים שמנסים לקבוע סטנדרטים בתחום, כמו גוגל עם Android Wear ואפל עם ה-iWatch העתידי, כנראה גורמות לנייק להבין שבאמת אין לה מקום בשוק כיצרנית חומרה. החברה יכולה להמשיך להתמקד בתוכנה ולפתח אפליקציות שיתממשקו עם הפלטפורמות החדשות, אבל כמתחרה אין לה ממש סיכוי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים