גוגל מאפשרת לחזור בזמן עם שירות המפות Street View

time-machine-1

גוגל עידכנה היום (ד’) את שירותי המפות שלה והוסיפה תמיכה באפשרויות צפיה חדשות, אלו יציגו בפני המשתמשים איזורים שונים בעולם כפי שנראו לאורך תקופות שונות בזמן. העדכון החדש, שיחל לזרום למשתמשים החל מהיום ובאופן הדרגתי, יאפשר לנוע על ציר זמן עבור איזורים מסויימים בעולם, אותם סורקת גוגל עבור שירות Street View מאז שנת 2007.

באמצעות התוספת החדשה, ניתן יהיה לראות כיצד נראו איזורים שונים לפני ששונו באופן מהותי. כך למשל, ניתן לצפות בהליך הבניה של ה-Freedom Tower בניו-יורק, שנבנה לצד ההריסות שנוצרו באיזור לאחר מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001, או כיצד נבנה האיצטדיון בו יתקיימו משחקי המונדיאל בברזיל בעוד כחודשיים.

JapanEarthquake

נכון לזמן זה, לא ניתן לצפות בכל נקודה בעולם במבט לאחור, אולם לגוגל יש מידע היסטורי זמין דרך שירות Street View בכ-55 מדינות, ויש להניח כי לאורך זמן תאסוף גוגל מידע נוסף שיאפשר לה להציג עוד ועוד מיקומים במבט היסטורי. השירות החדש זמין עתה רק עבור הניגשים למפות של גוגל דרך המחשב, ולא ניתן יהיה לצפות בהיסטוריית מיקומים דרך האפליקציה במכשירים ניידים, אולם בעתיד הלא רחוק נוכל לבצע פעולות אלה גם דרך המכשיר הנייד.

עבור כל אלו מכם שעדיין לא הופעלה עבורם התוספת החדשה למפות, צירפנו מספר תמונות המדגימות את המראה הכללי של צפיה במפות בעבר מול ההווה. לפניכם גם רשימה של מספר איזורים בעולם בהם ניתן יהיה לצפות בארכיון התמונות מהעבר:

עדכון: מגוגל נמסר כי בעוד יתאפשר למתשמשים בישראל לצפות בתמונות ארכיון אל העבר של אתרים בעולם דרך שירות המפות, לא ניתן יהיה לצפות בשלב זה באתרים הממוקמים בישראל בתצוגה היסטורית, זאת כיוון שבישראל נעשה רק צילום יחיד עבור שירות Street View.

(מקורות – Google / Recode)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים