שמועה: אנדרואיד תתמוך בפקודות קוליות על כל מכשיר

ok-google-anywhereהתקופה הקצרה של מוטורולה בבעלות גוגל הצליחה לשאיר חותם על שוק המובייל בעקבות השקתו של סמארטפון הדגל Moto X. מוטורולה הציגה עם המכשיר את היכולת להתאים באופן אישי את עיצובו, כמו גם היצע פקודות ויכולות קוליות שכמוהן לא ראינו עד אז במכשיר סמארטפון. לפי דיווח שצץ ברשת, אותן יכולות קוליות יגיעו בקרוב למערכת ההפעלה אנדרואיד על כל מכשיר.

עם מרבית מכשירי הדגל החדשים כמו Nexus 5 ו-Galaxy S5 אנחנו יכולים (דרך מסך הבית בלבד) לומר את הצירוף “OK Google” ואז ייכנס הסמארטפון להאזנה. רחוק מלהרשים, נכון? במיוחד שה-Moto X הביא עמו יכולות מתקדמות יותר כמו האזנה למשתמש כאשר הוא נעול, להגיב לקולו של בעל המכשיר בלבד ובכלל להאזין תמיד לבקשות המשתמש – רק אם יגיד את מילת הקסם “OK Google”. לפי השמועה, יכולות אלו יגיעו למערכת ההפעלה אנדרואיד באופן מובנה ובנוסף ניתן יהיה לתת פקודות קוליות בהתאם למיקום בו אנו נמצאים. אם למשל נצפה בתמונה, נוכל לבקש מהסמארטפון לשתף אותה.

כנס המפתחים Google I/O 2014 נמצא ממש מעבר לפינה (25 ביוני), אז צפויה גוגל להציג חידושים למערכת ההפעלה אנדרואיד. כבר תקופה ארוכה שהחברה מתנסה עם יכולות זיהוי קולי, במיוחד עם משקפי Glass שם מדובר באמצעי האינטראקציה העיקרי. פיתוח יכולותיו של Moto X נעשה גם כן על ידי גוגל ואנחנו מאמינים שהקוד נמצא בידיה, כך שבסך הכל לא אמורה להיות בעיה לשלב אותו כחלק אינטגרלי ממערכת ההפעלה עצמה.

בעיה אחת שאנחנו כן צופים היא דרישת חומרה מינימאלית, כך שהיכולת לא צפויה להיות זמינה בכל מכשיר. נדרש שבב ייעודי שיהיה אחראי על האזנה יעילה לקולו של המשתמש, מכיוון שפתרון תוכנתי יגרום לבזבוז סוללה. מכשירים עם ערכת השבבים Snapdragon 800 ומעלה מבית קוואלקום כבר תומכים ביכולות זו.

(מקור – Android Police)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים