אנדרואיד בחודש אפריל: קיטקט מטפסת, ג’לי בין עדיין הפופולארית ביותר

android-distribution-april14חודש אפריל הסתיים לו, וכמו שעון שוויצרי, משחררת גוגל את דו”ח התפלגות הגרסאות של מערכת ההפעלה הניידת אנדרואיד. בחודש זה הראתה גרסת KitKat החדשה ביותר קפיצה של 3.2% בנתח השוק, אך היא עדיין ממוקמת מתחת לגרסת Jelly Bean אשר מותקנת על כמעט 61 אחוזים מכלל מכשירי האנדרואיד הפעילים.

בהשוואה לחודש שעבר, טיפסה גרסת KitKat מ-5.3 אחוזים ועד ל-8.5 אחוזים, נתון שעדיין רחוק מלהרשים בהתחשב בעובדה שגרסה זו שוחררה לפני כחצי שנה. גרסת Jelly Bean על שחרוריה השונים ממשיכה להראות ירידה, אם כי באופן מתון – באפריל נמדד שימוש על 60.8 אחוזים ממכשירי האנדרואיד, לעומת 61.4 אחוזים בחודש הקודם.

הגרסאות הותיקות יותר, אלו שהושקו לפני Jelly Bean, מאבדות כולן נתחים קטנים יחסית: גרסת Ice Cream Sandwich מאבדת 0.9% ונמצאת כעת על 13.4 אחוזים ממכשירי האנדרואיד, גרסת Gingerbread מאבדת 1.6% ומתפעלת 16.2 אחוזים משוק הניידות של גוגל ושותפותיה. גרסת Honeycomb המיועדת לטאבלטים מסרבת להיעלם מן המפה ועדיין עומדת על 0.1 אחוזים.

חשוב לציין כי הנתונים הללו אינם מדייקים על חודה של נקודה. גוגל משחררת את המידע בעבור מפתחי אפליקציות, ולפיכך היא שואבת אותו מתוך נתוני השימוש בחנות ה-Google Play במהלך השבוע האחרון של כל חודש. בעתיד הקרוב צפויה החברה לחשוף גרסה חדשה של מערכת ההפעלה ונראה שגם עמה תהיה התמונה זהה ויקח זמן רב עד שתגיע לנתח מכובד של מכשירים.

(מקור – גוגל)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים