משרד התקשורת מטיל עיצומים כספיים על חברות הסלולר בעקבות פרשת איקיוטק

people-not-profits

משרד התקשורת החליט להטיל עיצומים כספיים על ספקיות הסלולר פלאפון, סלקום, פרטנר והוט מובייל בסכום כולל העומד על כ-2.2 מיליון שקלים. הקנסות מגיעים בעקבות פרשת “איקיוטק” והוטלו על ארבע החברות בשל שלא עדכנו בפרטים אודות שירותי תוכן אליהם נרשמו לקוחותיהן ועל שלא עדכנו אותם כיצד יוכלו לפנות לספקית השירות לצורך התנתקות במקרה הצורך.

“לא נאפשר לגבות כספים מהצרכן בדרכים שאינן שקופות, אלא רק כאשר ברור מעל לכל ספק שהצרכן ביצע את הזמנת השרות מתוך מודעות מלאה”, ציין שר התקשורת, גלעד ארדן.

לאחר שנודע כי ספקיות הסלולר לא הציגו ללקוחותיהן מידע אודות תעריפים, דרכי התקשרות וסוג השירות אליו נרשמו, הנחה משרד התקשורת לבצע משטר אכיפה מיידי כנדרש לפי הנחייתו של ארדן. את הקנס הגבוה ביותר שנאמד ב-748,090 שקלים תשלם “סלקום”. פרטנר תפצה את לקוחותיה ב-642,670 שקלים, פלאפון ב-599,830 שקלים והוט מובייל – 173,530 שקלים.

משרד התקשורת בצד הלקוח

פרשת “איקיוטק” עדיין רחוקה מלהסתיים. החברה יצאה לפני כשנה במסע גבייה אל מול יותר מ-200 אלף צרכנים, שלטענתה חייבים לחברה כסף עבור שירותי תוכן הנצרך באמצעות המכשיר הנייד, זה כלל הזמנות לאודישנים. החייבים (קשישים, מבוגרים ואפילו ילדים) קיבלו מכתבי הודעה על חובות שהגיעו במקרים מסויימים גם לאלפי שקלים.

החברה פועלת בצמוד למשרד עורכי דין שנציגיו משכנעים את אותם חייבים לשלם ומייד, אחרת חובם יגיע להוצאה לפועל. לטענת משרד התקשורת היו צריכות ספקיות הסלולר לעדכן את הלקוחות על ההצטרפות לשירות, מה מחירו ומה הן הדרכים לפנות לאותה חברה במקרה בו הם מעוניינים לבטל את השירות.

תשלום עבור כל תוכן סלולרי כמו שליחת מסרונים לתוכנית ריאליטי וכדומה, מתבצע דרך חיוב החשבון החודשי של המנוי באותה ספקית סלולר. לצורך הגברת השקיפות קבע משרד התקשורת מספר תקנים של אימות מזמין השירות, על-פיהם יתבקשו לפעול ספקיות הסלולר, דבר שנכשלו לעשות עת חויבו הלקוחות בגין השירותים שניתנו להם מטעמה של “איקיוטק”.

(תמונה – flickr / The All-Nite Images)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים