חברת הסטארטאפ Cruise מציעה נהיגה אוטומטית לפני כולם

Cruise Automated Car System

חזון הרכב האוטונומי של גוגל עדיין רחוק מלעשות דרכו לשוק, כאשר בחברה מצפים כי הדבר עשוי לקרות רק בשנת 2020 לכל המאוחר. עד שנחזה ברכבים המסוגלים לבצע את כל פעולות הנהיגה עבורנו, יוצאות חברות שונות בשוק עם מוצרים המכוונים לצרכן הפרטי מבלי לעבור את הליך בניית הרכבים כולו.

האחרונה מבין החברות שפנו לנסות ולהציע את האפשרות לנהיגה ללא התערבות הנהג הינה חברת הסטארטאפ Cruise, שהוקמה לפני שבעה חודשים בלבד, והספיקה בזמן זה לפתח מערכת המולבשת על-גבי רכבים קיימים ומאפשרת להם לשלוט בהיבטים שונים בנהיגה ללא התערבותו של הנהג, אך עם דרישה כי יהיה אחראי מספיק כדי להמשיך ולעקוב אחר המתרחש בכביש.

עוזרת בנהיגה מבלי להחליף את הנהג

הפתרון שמציעה Cruise כולל מכשור קטן מידות המורכב מסט מצלמות וחיישנים אשר מורכב על גג הרכב בצמוד לשמשה הקדמית. לא מדובר בסט המצלמות והחיישנים אותם הרכיבה גוגל על גבי הרכב האוטונומי שפיתחה, אולם בחברה לא מעוניינים בשליטה בכל חלק בנהיגה, אלא בהשמת בקרת שיוט משופרת שתאפשר לנהג לשמור על הנתיב שלו בכביש בנסיעות קצרות בעיקר.

המערכת תופעל בלחיצת כפתור ותאפשר שליטה בדוושת ההאצה והבלימה כמו גם בהגה ותשתמש במידע על הכבישים בהם נוסעים הנהגים, זה יאוחסן ביחידת מחשוב הנמצאת בתא המטען של הרכב ויגיע ממיפוי כבישים שביצעה החברה. בשלב זה תומכת המערכת במספר מצומצם של כבישים בקליפורניה ואך ורק בדגמי Audi A4 ו-Audi S4 החדשים, אולם בחברה מציינים כי המערכת תוכל לקבל עדכוני תוכנה בעתיד, שיוסיפו מידע אודות כבישים חדשים.

מכירה מוקדמת למערכת כבר נפתחה ותהיה זמינה במחיר של 10,000 דולר ליחידה. את המערכת החדשה צפויה החברה להשיק בתחילת השנה הבאה, בכך תקדים את גוגל במספר שנים. אולם, גוגל אינה המתחרה היחידה של Cruise. חברת Mobileye הישראלית, מפתחת ציוד התראה ומניעת תאונות דרכים, צפויה להשיק מערכת שליטה אוטומטית לרכב כבר בשנת 2016. המערכת של Mobileye מסוגלת ליותר מזו של Cruise ועל-פי ההדגמות שהציגה תאפשר המערכת של החברה נהיגה בכביש תוך שמירה על נתיב, ביצוע עקיפה של מכוניות, זיהוי מכשולי דרך ועוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים