ראש מחלקת ההנדסה בחטיבת אנדרואיד: תכנית הנקסוס חיה ובועטת

נא להפסיק את ההספדים: תכנית הנקסוס של גוגל חיה ובועטת, כך לפחות טוען דיוויד בורק, ראש מחלקת ההנדסה בחטיבת האנדרואיד ומוביל תכנית הנקסוס בחברה. בראיון לאתר ReadWrite סיפר הבכיר כי תכנית הנקסוס חשובה מאד למען המשך הפיתוח של מערכת ההפעלה אנדרואיד, ושיהיה כמעט בלתי אפשרי להמשיך בלעדיה.

בעוד בורק מבטל את השמועות והדיווחים על הכחדת תכנית הנקסוס שיצאה לדרכה לפני כארבע שנים, הוא בוחר שלא להתייחס לקיומו של פרויקט Android Silver – אך גם לא שולל אותו. לטענתו של הבכיר, באופן אוטומטי נוטים אנשים לחשוב שתחילתו של פרויקט חדש היא בהכרח סופו של אחד אחר.

אנשים זורקים הערות שכאלו על התכנית רק בשל קיומם של דברים אחרים, ולמעשה הם חושבים שזה הסוף של מותג הנקסוס. זו מסקנה שגויה לגמרי.

אין סתירה – הנקסוס לא מפריע לאף אחד

android-silverבמסגרת הראיון מסביר דיוויד בורק כמה קשה יהיה להמשיך ולפתח את אנדרואיד מבלי תכנית הנקסוס. לטענתו, תוך כדי כתיבתן של גרסאות תוכנה חדשות, נבנית גם חומרה שיודעת לנצל אותן ואף לאתר צרכים חדשים ושינויים שיש לבצע. בנוסף, מכשירים אלו מסייעים לגוגל להכווין את היצרניות בשני אופנים: איך בדיוק צריכה התוכנה להיראות ועד לאן אפשר לקחת את החומרה עצמה.

מדבריו של ראש מחלקת ההנדסה עולה כי השקתם של מכשירי Android Silver לא אמורה להפריע להמשך קיומה של תכנית הנקסוס הותיקה. לפיכך, נראה שלגוגל יהיו שלושה קווי פעילות בשיתוף עם יצרניות חומרה חיצוניות:

  • Android One – מכשירי שוק נמוך-בינוני עם תג מחיר נוח;
  • Google Nexus – מכשירי פיתוח עם חומרה מתקדמת;
  • Android Silver – מכשירי אולטרה-פרימיום עם עיצוב מרשים, חומרה עצמתית ותקציב שיווק גדול.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים