שמועות: Windows Threshold יחזיר את תפריט ההתחל למחשבים אישיים

בשנה שעברה דיברו כולם על Windows Blue כעדכון שיביא בשורה חשובה, ואכן, כאשר נחשפה זהותו כ-Windows 8.1 נחשפנו לשיפורים רבים שענו על כמה מתלונות ודרישות המשתמשים. כעת נחשפים פרטים לגבי העדכון הבא – Threshold, שנראה כי יתמקד בהפיכת חוויית השימוש בדסקטופ לידידותית יותר עבור משתמשים שמרניים המביעים התנגדות ל-Modern UI.

ראשית כל, נרצה להביע הסתייגות מהשערה מקובלת אחת – נראה כי רבים ברשת ממהרים להצמיד לעדכון Threshold את השם “Windows 9”. על אף שמדובר באפשרות קיימת, אין הדבר בטוח כלל ועיקר, וייתכן מאוד שזה יקבל דווקא את השם Windows 8.5 או דומה לו.

מבדילים בין מחשב וטאבלט

הפרט העיקרי בשמועות החדשות עוסק בהתאמת ממשק המערכת באופן נפרד למחשבים אישיים ולטאבלטים קטנים, בניגוד ל-Windows 8 שניסתה להציע חוויה משולבת “בחבילה אחת”. לדברי המדליף Paul Thurrot המקושר למקורות במיקרוסופט, תדע מערכת ההפעלה לזהות האם מדובר במחשב אישי או בטאבלט, ובהתאם לכך תפעיל את מסך ההתחל (שיקבל מספר שיפורים) או את שולחן העבודה.

Windows-8.1-update-1-to-boot-into-desktop-by-default-and-have-minimizeclose-buttons-option-for-Metro-apps (2)באם מדובר יהיה במחשב אישי, יוחלף מסך ההתחל בתפריט התחל כמו זה שהיה קיים בגרסות ישנות של Windows. לדברי המדליף, התפריט לא יהיה דומה במראהו לתפריטים הישנים, אלא יזכיר יותר גרסה מוקטנת של מסך ההתחל, בו למרות זאת יוצעו הפונקציות העיקריות שהיו קיימות בתפריטים הישנים. כמו כן, למי שיעדיפו להישאר עם מסך ההתחל במחשב האישי, יציע עדכון Threshold גם אפשרות זו.

בנוסף לפרטים על העדכון החדש, הופיעו לאחרונה פיסות מידע על Office Touch. נכון להיום, אין גרסת אופיס מותאמת לטאבלטים, כך שגם משתמשי טאבלטים קטנים נאלצים להשתמש בגרסת הדסקטופ. היות ואופיס היא אחת התוכנות הנמכרות ביותר של מיקרוסופט, הגיוני שהחברה תשיק גרסה מותאמת לממשקי מגע. קיימת אף אפשרות ש-Office Touch תוצע בחינם ליצרניות הטאבלטים.

מועד ההשקה הצפוי של העדכון הוא אפריל 2015 – דהיינו, כנס ה-Build הבא, מועד שאין סביר ממנו עבור השקות התוכנה של מיקרוסופט. האם אכן נראה עדכונים אלו ב-Threshold, ומה עוד ייכלל בו – זאת נדע רק אז, אך סביר להניח שבמהלך החודשים הקרובים נזכה להדלפות נוספות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים