Bazaart

מייסדת Bazaart חולקת: כך הגענו למיליון הורדות

סצינת הסטארטאפ הישראלית ראתה הצלחות רבות, כאשר עוד ועוד חברות ישראליות זוכות לרכישות מתוקשרות על-ידי כמה מענקיות הטכנולוגיה הבינלאומיות, כמו גם להנפקות מוצלחות המבססות את מיקומן של חברות ישראליות בבורסות הגדולות בעולם.

בישראל קיימים כיום מאות חברות סטארטאפ ויזמים השואפים להציג לעולם את חזונם הטכנולוגי, אם דרך פיתוח אפליקציות, חומרה או שירותים שונים. סצינת הסטארטאפים הישראלית מושכת עניין מצד עיתונות ומשקיעים זרים, והביאה לבניית תכנית החממות ותכניות האצה שונות – כל אלה מתמקדים בקצב המהיר בו מתפתחת התעשיה בארץ.

Israeli-Startups

מפת הסטארטאפים והאקסלרטורים בישראל (צילומסך MappedInIsrael.com)

פתיחות בין יזמים

אחד הצדדים היפים אליו זכיתי להיות עד זה מספר פעמים במהלך פגישותיי עם סטארטאפים בישראל הינו הרצון של היזמים לשתף ולעזור לאחרים. שיתופי פעולה מגיעים בדרכים שונות, אחת מהן נעשית דרך מפגשים המאורגנים בשירות Meetup, שם ניתן למצוא קבוצות המארגנות מפגשים בתחומים שונים לשם התכנסות יחדיו ולצורך הענקת ערך מוסף זה לזה, כל אחד בתחום התמחותו.

באחת מאותן פגישות Meetup, שאורגנה על-ידי צוות Fash&Tech בשנה שעברה, פגשתי את גילי גולנדר, אחת מארבעת מייסדי חברת Bazaart (בזארט). גולנדר סיפרה לי באותה עת על ההישג הגדול אליו הגיעה האפליקציה אותה פיתחה עם שלושה שותפים נוספים (סטס, אורי ודרור), שמנתה אז יותר מ-250,000 משתמשים.

Bazaart הינה אפליקציית תמונות המאפשרת עריכה ויצירת קולאז’ים על-ידי שימוש באלמנטים שונים אותם ניתן לשלב יחד על גבי תמונה יחידה. האפליקציה הפכה פופולרית במיוחד לאחרונה, כאשר מאז הושקה הגרסה החדשה של האפליקציה לפני כחצי שנה, הצליחה לצבור גל משתמשים חדשים ועברה את רף מיליון ההורדות. בנוסף, זכתה האפליקציה לקידום מצידה של אפל והופיעה בעמודי האפליקציות המומלצות של האפסטור בבאנר הראשי ב-79 מדינות.

YouTube Preview Image

ביקשתי מגילי לשבת לראיון עבור אתר גאדג’טי ולחלוק עמנו את הדרכים בהן נקטה החברה לשם קידום האפליקציה, אשר לדעתה הובילו למיליון ההורדות הראשונות, זאת מתוך תקווה כי נסיונם של היזמים העומדים מאחורי Bazaart יתרום גם למפתחים אחרים המנסים לקדם אפליקציות משלהם.

לא רק באנגלית

“כל מאמצי השיווק שלנו נעשו תמיד באנגלית”, מספרת גולנדר, “כאשר הדגש נעשה על מדינות דוברות אנגלית באמריקה ואירופה”. אולם הצלחתה של Bazaart הגיעה דווקא בעקבות ביצוע פניה לשווקים אליהם לא נעשתה בתחילת הדרך הפניה מסודרת של מאמצי השיווק, כמו רוסיה, שם זכתה האפליקציה של החברה להצלחה מסחררת, כמו גם בשווקים נוספים דוגמת ברזיל, מקסיקו וצרפת.

עוד בתחילת הדרך, דאגו מייסדי Bazaart לבצע תרגום של האפליקציה לרוסית, החלטה שהתבררה כנכונה לאור הצלחתה במדינה, המהווה כיום את האחוז הארי של המשתמשים, כשלאחריה נמצאת ארה”ב. “המתחרים שלנו לא חזקים בשוק הרוסי ומצליחים בעיקר בארה”ב”, משתפת גולנדר, “אין להם תרגום לשפה הרוסית ושפות נוספות והדבר מאפשר לנו לבסס מעמד דווקא בשווקים שאינם דוברי אנגלית”.

ההצלחה ברוסיה הובילה את מפתחי בזארט לספק תרגומים לאפליקציה גם לשפות נוספות וכיום ניתן להשתמש באפליקציה ב-12 שפות שונות, ביניהן רוסית, עברית, צרפתית וערבית, כאשר שפות נוספות נמצאות כל העת בפיתוח.

Bazaart-languages

בזארט בשפות עברית, אנגלית ורוסית

אופטימיזציית חיפוש גם בשפות זרות

חלק מפעילות קידום האפליקציות נעשית על-ידי שימוש במילות מפתח, המספקות גילוי טוב יותר בזמן החיפוש באפסטור. בבזארט התמקדו לא רק בשימוש במילות מפתח באנגלית, אלא פנו לשימוש במילות מפתח גם בשפות אחרות.

“אנחנו לא דוברי 20 שפות, אז כדי לבחור את מילות המפתח הנכונות עבור קהל יעד במדינות שונות פנינו לטוויטר, שם חיפשנו אזכורים של האפליקציה בשפות שונות”, מספרת גולנדר. “במילות המפתח שמצאנו המתארות את האפליקציה, השתמשנו על מנת לקדם אותה בחנויות האפסטור במדינות שונות, ולאחר מכן בחנו את התוצאות שסיפקו מילים אלו עבור החיפוש של האפליקציה בכל מדינה”.

דרך שימוש במילות מפתח רלוונטיות בשפות התואמות בכל מדינה וחנות האפליקציות המקומית בה, הצליחו בבזארט לשפר את מיקומה בדירוג וכך השתפרה גם כמות ההורדות של האפליקציה.

שיווק דרך בלוגים מקומיים

דווקא הבלוגים הגדולים יותר לא תרמו באופן ישיר להורדות במקרה של Bazaart. גולנדר מסבירה כי התפוצה של בלוגים כמו Mashable עזרה לחברה להגיע למדינות שונות על-ידי פרסום ידיעות בבלוגים מקומיים, כאשר ההורדות שנוצרו כתוצאה ישירה מפרסום כתבה בבלוג גדול לא היו גבוהות במיוחד בהשוואה לאלו שהגיעו במספר פרצים כתוצאה מפרסום הכתבות בבלוגים מקומיים בברזיל, איטליה, צרפת ועוד.

“לאחר שהבנו את התרומה של הבלוגים המקומיים, אנו פונים אליהם כיום ישירות ובשפה שלהם”, משתפת גולנדר.

היצמדות לטרנדים בזמן ההשקה

Pinterest_Badge_Redבתחילת דרכם, עוד טרם שינו כיוון מפתחי בזארט מהתמקדות בתחום האופנה דרך האפליקציה, בוצעו מספר פעולות שיווק דרך חנות האפסטור של אפל שעזרו לדחוף מעלה את כמות ההורדות. “פינטרסט (Pinterest) הייתה אז דבר חם מאוד והחיבור שלנו לשיתוף תמונות דרך הרשת החברתית תרם רבות לקידום בזארט בדירוג באפסטור”, מספרת גולנדר, “ביצענו אופטימיזציה לחיפוש באפסטור (ASO) על-ידי שימוש במילות מפתח שונות, והשימוש ב-Pinterest דחף אותנו מעלה בדירוג ועזר גם להשיג כתבות בעיתונות כמו גם את תשומת ליבם של המשתמשים”.

גולנדר מסבירה כי השימוש בפינטרסט היווה תרומה גדולה באותה עת, אולם כיום משתמשות בה אפליקציות רבות, כך שהיתרון היחסי שהיה בזמן השקתה של בזארט לא רלוונטי עוד. “להתלבש על טרנד קיים יעזור מאוד לקידום אפליקציות בשלבים הראשונים והשימוש בשם גדול יותר יכול לייצר ערך מוסף גם לאפליקציות קטנות העושות בו שימוש, כאשר כל סטארטאפ צריך לקחת את הנושא לכיוון המתאים לו – אם יש לכם אפליצקיות דייטינג למשל, ניתן להשיק אותה בחג האהבה”.

קידום באמצעות אפל

צד חשוב בקידום אפליקציות דרך האפסטור הוא קידום דרך עמוד המומלצים (Featured) של אפל. בזארט, כאמור, זכתה לאירוח דרך באנר גדול שהציג את האפליקציה בחנות במספר גדול של מדינות. גולנדר חולקת עימנו כי כבר בעת האישור הראשוני לאפליקציה שנכנסת לאפסטור, ישנו סיכוי כי עורכים במדינות שונות יחליטו לארח את האפליקציה בעמוד המומלצים. “הדבר לא בהכרח מומלץ בשלב ההשקה הראשונית, אלא אם מפתחי האפליקציה ערוכים לפרץ הורדות ומשתמשים גדול”, חולקת גולנדר, “אולם בהחלט ישנו סיכוי, גם אם קטן, כי האפליקציה שלכם תיבחר”.

גולנדר מוסיפה כי זיהתה מי הם העורכים האחראים על שילוב אפליקציות בעמוד המומלצים באופן מקומי במדינות שונות ושלחה להם בקשות להוספת בזארט. אם ברצונכם לפנות לאפל לבקשת קידום אפליקציה, תוכלו להשתמש במייל הבא: appstorepromotion@apple.com

Bazaart-Falafel-Break

צוות בזארט. מימין לשמאל: דרור יפה, גילי גולנדר, סטס גופרמן ואורי קוגן

ל-Bazaart ארבעה מייסדים: גילי גולנדר, האחראית על הפן השיווקי, מנכ”ל החברה סטס גופרמן האחראי גם על צד עיצוב האפליקציה וכתיבת האלגוריתמים, אורי קוגן – אחראי לפיתוח בצד השרתים וחיבור לשירותי הענן ודרור יפה האחראי על פיתוח האפליקציה. Bazaart זמינה כיום באייפד ובאייפון, כאשר גרסה למכשירי אנדרואיד נמצאת בפיתוח ותגיע בחודשי הקיץ.

להורדת Bazaart עבור האייפון\אייפד – לחצו כאן

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות