3M מציעה פיתרון המאפשר לכווץ את מסגרות מסכי המגע ולשפר את זמן התגובה: כסף!

במאות (אם לא אלפי) הכתבות מ-CES שעברנו עליהן בזמן התערוכה לא ניתן היה למצוא שום זכר לתמונה שלפנינו, אך מסתבר שהגורם לכך הוא עומס-יתר בטאבלטים, סלולריים ומסכי 3D.

חברת 3M, שהינה תלקיט אמריקאי המייצר חומרים עבור תעשיות שונות, הציגה בלאס-וגאס פתרון שלה לאחת הבעיות הגדולות והמציקות של עולם מכשירי המגע: המסגרת. הבעיה נובעת מכך שמסכים קפסיטיביים מכילים שכבה של חוטי שתי-וערב מחומר מוליך המכונה Indium Tin Oxide (תחמוצת בדיל ואינדיום), החש באבר בעל קיבול חשמלי (אצבע) המתקרב למסך. בקצות המסך מחוברת כל אותה רשת למעגלים חשמליים האוספים את האותות המשתנים ומעבירים את המידע הלאה. אך כמובן שאותם מעגלים חשמליים תופסים מקום, וכדי להסתיר אותם נאלצות החברות להקיף את התצוגה במסגרת שלא בדיוק תורמת לעיצוב החדשני.

הפתרון שהגתה 3M מתבסס על החלפת ה-ITO בחומר אחר ויעיל יותר: כסף. החברה מסבירה ששימוש בסיבי כסף במקום ב-ITO גם ברשת המוליכה המוסתרת בתוך התצוגה וגם במעגלים שסביבה מאפשרת לכווץ את המעגלים ההיקפיים באופן משמעותי ו”לדחוק את קצה המסך כל הדרך החוצה”. מעבר לכך – מאחר ומוליכותו של כסף גבוהה בהרבה מזו של החומר הנוכחי, הניסיונות שהתבצעו הראו שהוא מאפשר מסכי מגע עם זמן תגובה של 6 אלפיות שניה (MiliSeconds) לעומת 60ms עם החומר הנוכחי – מהר פי עשרה!

מה שהחברה מעדיפה כנראה לא לציין הוא המחיר – כסף אינו אינדיום או פח, והשימוש בו עלול להעלות את מחירי המסכים בסדר גודל דומה לשיפור בביצועים. השאלה היא רק מה עדיף – מחיר או יעילות.

(מקור: MIT Technology Review)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים