הצצה ראשונה מבפנים: Samsung Gear VR – המציאות המדומה מגיעה למובייל

משקפי Gear VR של סמסונג עם Galaxy Note 4 בפנים

ידענו שסמסונג מתכוונת לחשוף ב-IFA את ערכת משקפי המציאות המדומה Gear VR, ולמרות זאת מאוד הופתענו לראות אותם במציאות. Samsung Gear VR הוא לא מוצר העומד בפני עצמו, זהו אביזר נילווה, וכנראה גם שהוא יהיה אחד האביזרים הנלווים היותר יקרים לסמארטפון שלכם. ההפתעה הגדולה מכל הייתה מכמה שהמוצר הזה בשל, למרות שמדובר בניסיון הראשון של החברה, ואולי הקרדיט מגיע דווקא לחברת Oculus שעזרה לסמסונג בפיתוח.

מציאות מדומה היא קונספט ותיק, במיוחד בעולם סרטי המדע הבידיוני, אבל גם במציאות היו המון ניסיונות להחדירה לשוק. איפשהו בסוף שנות ה-90 התחילו לצוץ כל מיני מכונות שונות ומשונות (בקניונים…) שהציעו משחק בסביבת מציאות מדומה, הבעיה עם אלו שהן היו עצומות ושהערכה עצמה הייתה כבדה מאוד. כעת, כשהטכנולוגיה מאפשרת זאת והמסכים מספיק איכותיים, חברת Oculus הרימה את הכפפה והשיקה את Oculus Rift, מה שהחזיר את המציאות המדומה למרכז העניינים.

סמסונג לא פספסה את הטרנד החדש ושיתפה פעולה עם החברה הצעירה ליצירה דגם משקפי מציאות מדומה, Gear VR, המותאם לעולם המובייל. אל הערכת תוכלו לחבר את פאבלט ה-Samsung Galaxy Note 4, זה ישמש למעשה כמסך וכמוח של המשקפיים. המשקפיים עצמם כוללים את האופטיקה המספקת אשליה של עולם אמיתי, משטח מגע לניווט בממשק המציאות המדומה, כפתור חזור וגלילה להתאמת חדות התמונה.

ערכת הראש מרגישה איכותית מאוד ונראית כמו מוצר שמתאים כבר לשוק, זאת כנראה בזכות הניסיון הרב של Oculus. אנחנו שמחים שסמסונג לא בחרה “לחקות” את הטכנולוגיה, אלא לשתף פעולה עם המובילה בתחום. זהו שיתוף פעולה ששתי החברות יהנו ממנו תוך חיזוק הפלטפורמה והגדלת היצע המשחקים והתכנים עבורה. באופן מפתיע, על הראש הערכה נוחה מאוד, יחסית קלה וניתן להתאימה בקלות. היא לא מכבידה על האף והרתמות מורידות ממנו לחץ, עד שלא מורגש כלל.

Samsung-Gear-VR-Hands-On-1איכות הצפייה מתוך ה-Gear VR הייתה דווקא החלק המאכזב. מבחינת חווית צפייה מדובר בהנאה רצופה כאשר ניתן בקלות להיסחף לתוך העולם המדומה, מה שגורם לנו לחשוב בהנאה על אפשרויות התוכן הרבות. הבעיה הייתה שאיכות התמונה לא הרגישה טוב מספק – למרות מסך ה-QHD של Galaxy Note 4. לא ברור מה הייתה הסיבה לכך, אבל אנחנו בינתיים מאשימים את האופטיקה: אולי גודל התמונה שהיא מספתק הוא שמוריד מאיכות התמונה. אחרי הכל, אם תתקרבו ממש למסך ה-Note 4 אנחנו בספק אם תראו פיקסלים, בעוד ב-Gear VR ניתן לראותם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים