אפל מכריזה על iPhone 6 בעל מסך Retina HD בגודל 4.7 אינץ’

באירוע מיוחד שערכה הערב (ג’) אפל במרכז פלינט לאומנויות הבמה בקופרטינו, קליפורניה, הוכרז מכשיר ה-iPhone 6 בעל מסך 4.7 אינץ’ בתצוגת Retina HD. המסך החדש מציע 38% יותר פיקסלים מהתצוגה של הדגם הקודם, iPhone 5S ונמדד ברזולוציה של 750×1334 המעניקה למכשיר צפיפות של 325 פיקסלים לאינץ’ בודד

באפל מציינים כי המסך החדש מאפשר גם זוויות צפיה רחבות יותר, אך הצד המעניין יותר הוא זכוכית המגן החדשה המולבשת על-גבי המסך, לה קוראים באפל ion strengthened. הדבר מעיד כי החברה לא השתמשה בזכוכית ה-Gorilla Glass במכשיר החדש, אך המילה “ספיר” גם היא לא שולבה בתיאור זכוכית המגן.

דגם האייפון החדש דק מאי פעם: עוביו 6.9 מ”מ בלבד, זאת לעומת 7.6 מ”מ שליוו את מכשירי האייפון 5 והאייפון 5S בשנתיים האחרונות. זהו אמנם לא הסמארטפון הדק ביותר היום, אהל הוא בהחלט בין הדקיקים בשוק.

החומרה

מתחת למכסה המנוע שילבה אפל את ערכת השבבים החדשה Apple A8 בעלת מעבד 64-ביט חדש הבנוי בתהליך ייצור של 20 ננומטר, זו תעניק ביצועים הגבוהים, להגדרת החברה, ב-25% מאלו שהציעה Apple A7 ושיפור של עד 50% בביצועי המעבד הגרפי בהשוואה לדור הקודם. השבב החדש הוא גם קטן יותר מקודמו בכ-13%, מה שודאי אפשר לחברה לצמצם את עוביו של המכשיר באופן משמעותי.

לצד המעבד הראשי מחדשת אפל גם את המעבד הנוסף שלה המשמש לניהול פעולות חיישני התנועה השונים במכשיר. בחברה מציינים כי שבב ה-M8 מודד מידע על תנועה באופן רציף עבור חיישני התאוצה, הג’ירוסקופ והמצפן.

iphone-6-faster-processor
ביצועים גרפיים גבוהים פי 50 (בהשוואה לדגם הראשון)

הקישוריות במכשיר האייפון החדש גם היא מקבלת שדרוג עם תמיכה ברצועות LTE נוספות שישפרו את מהירות הגישה על-גבי רשת הדור הרביעי בטכנולוגיית LTE, כאשר תמיכה ב-Voice over LTE נוספה למכשיר גם כן. האייפון 6 תומך גם בקישוריות WiFi בתקן 802.11ac המהיר ומאפשר ביצוע שיחות קוליות על-גבי WiFi.

המצלמה

בצד המצלמה מציע המכשיר חיישן 8 מגה-פיקסל חדש עם מפתח צמצם f/2.2. שיפורים בצד התוכנה מאפשרים כעת גם פוקוס אוטומטי מהיר יותר ומיפוי גוונים טוב יותר שיעניק תמונה בעלת צבעים אמיתיים, לכך מצטרף גם עיבוד תמונה אוטומטי המאפשר הפחתת הרעש בתמונה ותמיכה ב-Focus Pixel  לקביעת כיוון הפוקוס בתמונה ועד כמה יש להזיז עד העדשות כדי לקבל מיקוד טוב יותר באובייקט המצולם.

לכל אלו נוסף גם מעבד אותות תמונה (ISP) חדש שיעזור בהפחתת תזוזות בזמן צילום (לבעלי ידיים רועדות) כמו גם צילום טוב יותר בתנאי תאורה לא אופטימליים. המצלמה החדשה מסוגלת לזהות פנים של אנשים בהתחשבות בעומק, כך שהתמקדות בפרצופים תתבצע היטב גם אם אדם אחד קרוב יותר למצלמה בעוד האחר רחוק ממנה, כאשר חיוכים וקריצות יזוהו גם דרך אפשרות הצילום המהירה ב-Burst Mode, כך שהתמונה הקבוצתית הטובה ביותר (אפרופו סלפי), תתאפשר בין מגוון התמונות שצולמו.

צילום וידאו מקבל שיפור כאשר המצלמה מספקת מייצב תמונה דיגיטלי ותומכת בצילום ב-1080p ב-30fps או 60fps, לכך נוספת פונקציה נוספת לצילום וידאו בהילוך איטי במהירויות של 120fps ו-240fps.

iphone-6-prices

מחירו של המכשיר תחת חוזה יעמוד על 199$ (אין שינוי כאן) עבור דגם ה-16GB, כאשר דגמים נוספים בעלי נפח אחסון של 64GB ו-128GB יגיעו במחירים של 299$ ו-399$ בהתאמה. עושה רושם כי דגם ה-32GB ננטש, כאשר מחיר השדרוג ממשיך להציג עליה של 100$ בין דגם לדגם – כלומר, הנחה בצד נפחי האחסון החדשים.

האייפון 6 יושק ב-19 בספטמבר, כאשר הזמנות מוקדמות (בארה”ב) יוצעו החל מה-12 בספטמבר. מידע על השקה בישראל עדיין לא נמסר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים