אפל מגבילה את שבב NFC לשירות Apple Pay בלבד

מתכוונים לרכוש את אחד ממכשירי האייפון החדשים? ובכן, אולי כדאי לכם לקחת בחשבון שלא תוכלו לקבל חווית NFC אמיתית כמו זו של משתמשי אנדרואיד ו-Windows Phone. אפל אישרה אתמול (ג’) ששבבי ה-NFC ששולבו במכשירי האייפון 6 מיועדים בשלב זה רק לביצוע תשלומים דרך השירות החדש Apple Pay, ולא להתממשקות מול רכיבי חומרה אחרים כמו סמארטפונים או רמקולים ניידים.

את הפרטים מסרה מחלקת הדוברות של החברה לאתר Cult of Mac, לאחר שזה שלח שאילתה בנוגע לתכניותיה של אפל עבור שבב ה-NFC ששולב לראשונה במכשירי האייפון. נציגיה של אפל נמנעו אמנם מלמסור מידע על תכניות עתידיות של החברה, אך לא הסתירו את העובדה שנשקלת כעת האפשרות להפצת ערכת פיתוח עבור מפתחים, באמצעותה יוכלו מפתחים לנצל כראות עיניהם את יכולותיו של השבב.

במכשירים מבוססי אנדרואיד למשל, ניתן לנצל את תקשורת טווח האפס לשם העברת קבצים ממכשיר למכשיר ואפילו להגדיר רצף פעולות לביצוע בעת מגע קל עם מדבקת NFC הניתנת לתכנות. שימושים נוספים הם התממשקות מהירה יותר עם רכיבי חומרה חיצוניים כגון רמקולים, פתיחת דלתות בדומה לשיטת העבודה של כרטיסים מגנטיים ובדיקת יתרות מנוי בשירותים מסוימים דוגמת “רב קו”.

המומחים של RapidNFC אשר בחנו את מכשירי האייפון החדשים מצאו כי בתוכם משולב שבב NFC מתוצרת החברה ההולנדית NXP Semiconductors, זהה לזה הנמצא ב-HTC One M8 וב-Samsung Galaxy S5. משמעות הדבר היא שאם תרצה בזאת, תוכל אפל לאפשר את אותן התכונות שהוצגו מעלה גם במכשירי האייפון 6. בינתיים, נראה שהחברה שמה פעמיה לתחום הפחות מוכר של עולם ה-NFC: תשלומים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים