הערכות: TCL הסינית מעוניינת ברכישתה של יצרנית הסמארטפונים HTC

עיבוד תמונה: גאדג’טי

האם חברת TCL הסינית מעוניינת ברכישת נתח מיצרנית הסמארטפונים הטיוואנית HTC? על פי דבריו של מנכ”ל ומייסד TCL, לי דונגשנג, דרך חשבונו האישי ברשת החברתית Weibo, נראה שלאחרונה נרקם שיתוף פעולה גדול מול חברת HTC, במסגרתו יעבדו שתי החברות זו לצד זו במטרה להוות תחרות גדולה ומשמעותית יותר לאפל וסמסונג ששולטות בשוק המובייל.

רמיזתו של דונגשנג מסוף השבוע נקשרת לדבריו שנאמרו ב-2004, טרם רכשה החברה שבבעלותו נתח של 55% מיצרנית האלקטרוניקה הצרפתית Alcatel בתמורה ל-55 מיליון אירו, מה שגם הפך אותה לבעלת השליטה במותג (שנה לאחר מכן רכשה TCL את 45 האחוזים הנותרים בעבור 8.1$ מיליון). שוויה של HTC, כ-3.6$ מיליארד, גבוה אמנם מזה שהיה ל-Alcatel לפני עשור, אך זה לא מה שמונע ממקורות מסוימים להעריך שהסינים מתעניינים ברכישת אחוזים מהיצרנית הטיוואנית.

HTC-Desire-820-vs-HTC-One-M8אין זו הפעם הראשונה שמתפרסמים דיווחים על התעניינותן של חברות סיניות ביצרנית הטיוואנית המוערכת. בדיוק לפני שנה דיווח עיתון הוול סטריט ג’ורנל על הצעת רכישה שהגישה יצרנית המחשבים לנובו, לה קדמו הצעות רכישה גם מענקיות התקשורת ZTE ו-Huawei. כל אלו נענו כמובן בשלילה.

עוד מוקדם לדעת מה עומד מאחורי דבריו של לי דונגשנג, אך די ברור לנו מדוע מביעות החברות הסיניות עניין רב ב-HTC. על אף שעברה שנתיים קשות מאד מבחינה פיננסית, החברה עדיין זוכה לאהדה רבה בשוק המובייל ברחבי העולם כולו, ואין ספק שזהו מצרך חשוב (וזול) בעבור ענקיות הטכנולוגיה מסין שמתקשות לעמוד בקצב הגובר של התחרות בשוק המקומי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים