דיווח: גוגל עובדת על פתרון לשיתוף קבצים בין משתמשי אנדרואיד ו-iOS

גוגל משקיעה מאמצים רבים בחיזוק פלטפורמת אנדרואיד עם יכולות שיתוף שונות בין מכשירים, בין אם מדובר בהעברת קבצים או הצגת מידע על הטלוויזיה בסלון. לפי דיווח חדש של אתר Android Police, עובדת החברה בימים אלו על טכנולוגיה חדשה לשיתוף קבצים בין אנדרואיד ו-iOS, שאמורה לספק חוויה דומה לזו שמציעה היום אפל עם AirDrop.

גוגל מאפשרת שיתוף קבצים בין מכשירי אנדרואיד באמצעות Android Beam, שאמורה להשתפר משמעותית עם עדכון אנדרואיד 5.0 Lollipop, אמנם זו מתאימה למכשירים בעלי שבב NFC בלבד. אפל חוסמת כרגע את שבב ה-NFC לתשלומים בלבד, כך שמכאן לא יגיע הפתרון.

עקבות לטכנולוגיה החדשה של גוגל, המכונה Copresence, נמצאו בתוך APK של Google Play Services (רכיב הכולל יכולות ליבה עבור אנדרואיד) העדכני ביותר. הטכנולוגיה תאפשר למכשירים הנמצאים בקרבת מקום לתקשר אחד עם השני לשם העברת קבצים, תמונות, אודיו, אנשי קשר, הודעות ועוד. מדובר בסוג של Android Beam אלחוטי עם תקשורת בין פלטפורמות. ההתחברות בין מכשירים תתבצע דרך בלוטות’ או מיקום המשתמש והעברת הנתונים תהיה על גבי WiFi או WiFi Direct.

כמה מהעדויות המפלילות ביותר שנמצאו ליכולת העתידית הן מספר תמונות המציגות אילוסטרציה של העברת קבצים בין מכשירי אנדרואיד ל-iOS, שלא משאירה הרבה מקום לספק. ניתן לראות בתמונות מכשירי אנדרואיד שמעבירים קבצים לאייפונים ואייפדים וכולם נראים מאושרים יחדיו. לפי המקור של האתר שמביא את הדיווח, היכולת החדשה תהיה זמינה לשימוש כבר בשבועות הקרובים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים