נוקיה לכולם: יצרנית הטלפונים הפינית תשתף את שם המותג עם חברות נוספות

תמונה: Nokia \ twitter

לאחרונה השיקה מיקרוסופט מכשיר סמארטפון חדש – הלומיה הראשון שאינו נושא את שם המותג של נוקיה. הצעד של מיקרוסופט, בעוד נועד לקדם את שם המותג שלה עצמה, מזניח את אחד משמות המותג החזקים ביותר הקיימים בשוק המובייל ובכלל. אולם בנוקיה לא מתכוונים לוותר על כוחו של המותג, שערכו נמדד ב-3.2 מיליארד אירו לפי סקר חברת Interbrand האחרון.

בכנס שערכה נוקיה בשבוע שעבר, דיבר נשיא חטיבת הטכנולוגיות בחברה, רמזי חיידמוס (Ramzi Haidamus), על תכניות החברה למותג “נוקיה” והנכסים האחרים שברשותה. המידע כולו נמצא במצגת שפירסמה החברה באתר הבית שלה כחלק מסדרת מצגות של בכירים שונים בחברה, אבל התייחסותו של חיידמוס לגבי שם המותג, כנראה והייתה המעניינת מבין כל אלו של הנואמים בכנס.

נוקיה לכולם

מנהל החטיבה הטכנולוגית בחברה מתייחס תחילה להסכם מכירתה של חטיבת המובייל של נוקיה למיקרוסופט. במסגרת ההסכם חתמה על התחייבות שלא לעשות שימוש בשם המותג עבור מכשירי טלפון פשוטים (Feature Phones) למשך תקופה בת 10 שנים, במהלכה תוכל מיקרוסופט להשתמש במותג של נוקיה לבחירתה. פרט לכך, ישנה התחייבות נוספת מצידה של החברה הפינית שלא לעשות שימוש בשם המותג “נוקיה” עד סוף 2016 עבור מכשירי סמארטפון.

מה שמציעה החברה לעשות כעת, על מנת לא לאבד מערכו של המותג בעל הערך הגבוה, הוא לאפשר לחברות נוספת להשתמש בשם המותג “נוקיה” במוצריהן, כל עוד לא מדובר במכשירי טלפון, כמובן. השימוש בשם “נוקיה” יותנה במוצרים אותם מגדיר חיידמוס כראויים ורלוונטיים לשאת בשם המותג. הצעד יאפשר לנוקיה לקבל תשלום עבור שימוש בשם המותג, בעוד היא ממשיכה להשאיר אותו רלוונטי גם לתקופה מאוחרת יותר, בה שוב תוכל להשתמש בו על גבי מכשירי סמארטפון או לחלופין, להשכיר אותו לחברות אחרות שיעשו בו שימוש למכשירי סמארטפון.

מקור: מצגת Nokia Capital Markets Day 2014
מקור: מצגת Nokia Capital Markets Day 2014

שימוש בשמות מותג של חברות גדולות במוצרים שלא מיוצרים על-ידי בעלות המותג הינו נפוץ למדי. גם בישראל נמכרו לאורך שנים מותגים מוכרים שונים שהופיעו על טלויזיות, מקררים, מזגנים ועוד, כמו לדוגמה, מץ ודייהו, כאשר הקשר ביניהם לבין בעלי המותג מסתכם בשם בלבד. מעניין יהיה לראות אם תקומנה חברות המייצרות כבר היום מוצרים איכותיים שיבקשו להשתמש בשם המותג של נוקיה, אם רק כדי לפרוץ קדימה.

פרט לשם המותג יקר הערך, ישנו לנוקיה תיק פטנטים גדול למדי. בחברה מציינים מעל מ-10,000 משפחות פטנטים שברשות החברה, כאשר בשנת 2013 בלבד רשמה החברה 914 משפחות פטנטים חדשות. כחלק מההסכם עם מיקרוסופט, חולקת נוקיה את סל הפטנטים רחב ההיקף עם החברה מרדמונג, אולם באפשרותה לייצר הסכמים נוספים לשימוש בסל הפטנטים שלה גם עם חברות אחרות.

מקור: מצגת Nokia Capital Markets Day 2014
מקור: מצגת Nokia Capital Markets Day 2014


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים