יצרנית השבבים של אפל רושמת תוצאות שיא ברבעון האחרון של 2014

מפעל ייצור השבבים של TSMC בטיוואן. מקור תמונה: Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., Ltd

יצרנית השבבים Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (או TMSC) דיווחה אתמול (ה’) על תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שחתם את שנת 2014. מדובר ברבעון הרווחי ביותר של החברה ואת עיקר ההישג ניתן לזקוף לזכות אימוצה של אפל את שבבי החברה במכשירי ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus.

TSMC מייצרת את מרבית השבבים עבור ערכת השבבים Apple A8 המשולבת בשני המכשירים החדשים של יצרנית האייפון ועל-פי תחזיות אנליסטים מוקדמות נראה כי המכשירים החדשים יציגו מכירות מרשימות מתמיד ברבעון האחרון של השנה, הכולל את עונת החגים, בה עולה משמעותית כמות המכירות של אפל מידי שנה בשנה.

החברה רשמה רווח נקי של כ-2.51 מיליארדי דולרים ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר 2014, עליה של 78% בהשוואה לרווח 1.41 מיליארדי דולרים ברבעון המקביל אשתקד, כאשר בצד ההכנסות רשמה החברה כ-7.03 מיליארדי דולרים, עליה של 53%.

בעקבות ההצלחה עם דור השבבים הנוכחי המיוצר בתהליך 20 ננומטר, הודיעה החברה כי תגדיל משמעותית את השקעתה בפיתוח דור השבבים הבא בתהליך ייצור של 16 ננומטר בשנת 2015. סך ההשקעה תגדל מכ-9.5 מיליארד דולר בשנת 2014 כולה לכדי 11.5-12 מיליארד דולר בשנת 2015.

הדו”ח לרבעון הרביעי מהווה המשך לתאוצה שצברה החברה עוד ברבעון השלישי של 2014, אז רשמה עליות מרשימות בצד ההכנסות והרווח גם כן. אנליסטים בשוק ההון האמריקאי מעריכים כי פיתוח השבבים החדשים של החברה יעזור לה להמשיך ולהוות לקוח מהותי עבור אפל גם במכשירי האייפון מהדור הבא, דרך שבבי ה-Apple A10 המיועדים למכשירי ה-iPhone 7 שיגיעו בשנת 2016, כאשר במהלך 2015 עשויה החברה להשתלב בפיתוח שבבי ה-Apple A9X עבור מכשירי האייפד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים