אינטל מכריזה על שבבי ה-vPro מהדור החמישי עבור השוק העסקי

אין זה אמור להפתיע אף אחד מכם, כי אינטל משקיעה מזה שנים בפיתוח טכנולוגיות יעודיות עבור המגזר העסקי. Intel vPro הוא קו שבבים אשר מציע פתרונות עסקיים כגון ניהול וגישה מרחוק, אבטחת מידע רגיש ואפשרויות סנכרון נוחות עם מכשירים שונים במשרד. כעת, לאחר שחשפה החברה את דור השבבים החמישי עבור המשתמש הפרטי, מתעדכן גם קו שבבי ה-vPro לדור Broadwell וזוכה למספר תכונות חדשות.

ייתכן כי העדכון החשוב ביותר הוא תמיכה בטכנולוגיית ה-Wireless Docking, אשר, כפי שרומז שמה, מאפשרת עגינה של מחשב נייד או טאבלט תומכים לכל הציוד ההיקפי בעמדת העבודה באופן אלחוטי. העגינה מתבצעת באמצעות מכשיר בשם Wireless Dock, זה הוצג לפני מספר ימים ומשמש כמתאם אלחוטי בין המחשב למסכים החיצוניים (מהם ניתן לחבר עד שניים ברזולוצייה מירבית של 1080p), מקלדת ועכבר והתקני ה-USB האחרים.

הטכנולוגיה מתבססת על תקן WiGig, שברובו פותח בישראל, ומיישמת ארבעה ערוצי שידור מסוג רשת 802.11ad בתדר 60GHz לרוחב פס כולל של 7Gbps. בסרטון ההדגמה ניתן לראות כי תצוגת המסך החיצוני מסונכרנת לתצוגת המחשב ללא השהיה ניכרת, כך אפילו כאשר מתבצע סיכנרון, מידע הולך ושב בין התקן זכרון נייד המחובר לתחנת העגינה לבין המחשב והמסך החיצוני בזמן הצגת קובץ וידאו.

יישום הטכנולוגיה ברמת החומרה מאפשר להפוך את תהליך העגינה לפשוט מתמיד. המערכת לא דורשת מהמשתמש לשנות את הגדרות התצוגה במערכת ההפעלה על מנת לחבר למחשב מסכים חיצוניים או את הגדרות חסכון האנרגיה כדי שניתן יהיה לסגור את המחשב הנייד מבלי שיופעל מצב השינה. התהליך כולו מתבצע באופן אוטומטי כשהמחשב נמצא בקרבת תחנת העגינה. בחברה מציינים, שהמידע המשותף בינהם מאובטח בהצפנת AES 128 ביט, וכן כי המערכת עמידה בפני עומסי שידור ומספקת קישוריות יציבה גם בסביבה משרדית מרובת התקנים.

Intel-Tri-Band-Wireless-AC-17265
Intel Tri-Band Wireless AC

חידושים נוספים מגיעים בגזרת פונקציית Pro WiDi, המאפשרת שידור אלחוטי לתצוגות בחדר הישיבות ובתוספות לחבילת כלי הניהול מרחוק. באמצעות ממשק אישור חדש, ניתן יהיה להבטיח כי תוכן המצגת משודר אך ורק למסכים הרצויים, כאשר גם החיבור עצמו הפך מאובטח יותר, שכן כעת ניתן לדרוש מכל התקן מחובר להזדהות מול שרת מרכזי.

באשר לעדכון חבילת ניהול המערכת, נוספה תמיכה בטכנולוגיית InstantGo של מיקרוסופט, המאפשרת למחלקות התמיכה הטכנית לקבל גישה גם למחשבים הנמצאים במצב שינה, תמיכה בהצפנה המובנית של כונני SSD מסדרת 2500 החדשה של אינטל ועוד מספר שיפורים.

קו השבבים החדש כולל את דגמי Broadwell מסדרות Core i7, i5 ו-i3 וכן מסדרות Pentium ו-Celeron, מה שפותח בפני העסקים המעוניינים מגוון אפשרויות רחב ליישום הטכנולוגיה לצרכיהם. טכנולוגיות האלחוט החדשות, ללא ספק, יחסכו זמן וכסף רב, כאשר, מיותר לציין, שלצידן ולצד כל האמור להעיל מגיע שיפור הביצועים, הצמצום בצריכת החשמל והתכונות החדשות שהציג דור השבבים החמישי של אינטל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים