הוכרזו: מעבד ARM Cortex-A72 והמעבד הגרפי Mali-T880 מציגים שיפור בביצועים וירידה בצריכת האנרגיה

חברת ARM, העומדת מאחורי פיתוח רבות מארכיטקטורות המעבדים המשולבים כיום בסמארטפונים, יצאה בשורת הכרזות אודות מוצריה החדשים שישולבו בערכות שבבים בשנה הבאה. הכרזותיה של החברה כוללות את מעבד Cortex-A72, המציג רמות ביצועים גבוהות במיוחד, המעבד הגרפי Mali-T880 ומערכת לתאימות זיכרון מטמון CoreLink CCI-500, המאפשרת עיבוד במבנה big.LITTLE של החברה ברוחב פס גבוה מתמיד.

מעבד ה-64 ביט החדש ARM Cortex-A72 נבנה בארכיטקטורה הקיימת של החברה, ARMv8-A, ותומך בטכנולוגיית FinFET בתהליך ייצור של 16 ננומטר. המעבד מציע שיפור ביצועים של עד פי 3.5 בהשוואה לדגמי Cortex-A15 שנבנו בתהליך ייצור 28 ננומטר ויתמוך בליבות מעבד המספקות מהירות שעון של עד 2.5GHz.

אחת מהנקודות העיקריות עליהן שמה החברה דגש עם הצגת המעבד החדש הינה חיסכון באנרגיה, ולפיכך יספק Cortex-A72 חיסכון של עד 75% בצריכת האנרגיה אל מול דגמי 2014, כאשר החיסכון המירבי יעשה בשימוש בטכנולוגיית FinFET בתהליך הייצור של 16nm. בשילוב עם מעבד Cortex-A53 בתצורת ARM big.LITTLE, ניתן יהיה להרחיב משמעותית את הביצועים.

Cortex-A72-performance

לצידו של מעבד Cortex-A72 מכריזה חברת ARM גם על המעבד הגרפי Mali-T880 MP16, זה יתרום לביצועים הגבוהים עד פי 1.8 בהשוואה לדגמים הנוכחיים המבוססים על Mali-T760, המשולב כיום בערכות שבבים מובילות כמו Samsung Exynos 5433 או MediaTek MT6752. המעבד הגרפי החדש, כמו מעבד Cortex-A72, מציע את השיפור בביצועים לצד ירידה בצריכת אנרגיה של עד 40% תחת עומסי עבודה דומים לאלו שהציע דגם T760.

השיפורים שמציע המעבד הגרפי יתרמו רבות לצד המשחקים במכשירים ניידים עם חווית משחק אותה משווה החברה לזו שיקבלו המשתמשים בקונסולות משחק. Mali-T880 תומך בתכנים באיכות 4K בקצב של 120fps (פריימים לשניה) כמו גם ב-OpenGL ES 3.1, OpenCL 1.1/1.2 ו-DirectX 11.

בשימוש בארכיטקטורת ARM big.LITTLE תתרום ה-CoreLink CCI-500, עליה הכריזה כעת החברה, לביצועים של עד פי שניים מהשיא של רוחב פס מערכת הזיכרון ותציע גידולה של עד 30% בביצועי זיכרון המעבד בהשוואה לדגמי הדור הקודם, CoreLink CCI-400. השיפורים שנוספו לדגם החדש יאפשרו תגובה מהירה יותר בממשקי משתמש ויתרמו להאצת עומסי עבודה ביישומים עתירי זיכרון כמו עריכת וידאו ומולטי-טאסקינג.

ARM-Cortex-A72-chip-diagram-LG


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים