דיווח: אפל תשיק שירות מוסיקה מבוסס Beats Music על גבי iOS ואנדרואיד

אפל מתכננת להשיק שירות הזרמת מוסיקה חדש המבוסס על זה של Beats Music, שהיווה חלק מרכישתה את חברת Beats Electronics במאי 2014 תמורת 3 מיליארד דולר, כך עולה מדיווחו של מארק גורמן באתר 9to5mac.

שירות המוסיקה החדש צפוי להשתלב בין מוצריה האחרים של החברה על גבי מכשירים מבוססי iOS, כאשר באפל מתכננים להטמיע את השירות במערכת ההפעלה באופן עמוק, ממש כמו שמתבצע היום עם מוצרי התוכנה האחרים של החברה בתחום המפות, המוסיקה, עריכת המסמכים, המייל ועוד.

הטמעה מסוג זה תאפשר למשתמשים בשירות להנות מספריות המוסיקה של iTunes ושל Beats Music גם יחד, כאשר רשימות השמעה מקצועיות הקיימות בשירות של Beats כיום יהיו זמינות גם בשירות החדש. פן מפתיע נוסף עשוי להגיע בדמות תמיכתה של אפל בפונקציות החברתיות המוצעות כיום בשירות. לאפל ניסיון מר מהרשת החברתית Ping, אותה סגרה לא מכבר, אולם ניסיונה בתחום עשוי להועיל בהמשך פיתוח הרשת החברתית מבוססת המוסיקה הקיימת כיום ב-Beats Music.

beats-music-sentence

את אחת מהצלחותיה של Beats Music ברישום משתמשים חדשים לשירות, היא הרישום אליו דרך חשבון ה-Apple ID, תרחיב אפל, כאשר כל משתמש בעל חשבון קיים אצל אפל, יוכל להשתמש בו לשם הרשמה לשירות החדש אותו מתכננת החברה. בעוד שירות הזרמת המוסיקה הקיים מוצע על-ידי ביטס בעלות חודשית של $9.99 או עבור $99.99 בשנה, ישנה ציפיה כי בהשקתו של השירות מחדש יהיה המחיר נמוך יותר ויעמוד על $7.99 בחודש. מחיר זה נמוך מזה של שירותים מתחרים כמו Rdio, Spotify ו-Google All Access Music, בעבורם יש לשלם $9.99 בחודש.

אפל ואנדרואיד

שירות הזרמת המוסיקה Beats Music קיים כיום על גבי מכשירים מבוססי אנדרואיד (וגם ע”ג Windows Phone), אולם תהיה זו הפעם הראשונה בה עובדת אפל באופן פעיל לשם פיתוח אפליקציה חדשה עבור הפלטפורמה המתחרה.

בעוד מדובר באירוע חריג עבור החברה, לא ניתן להתווכח על הצלחתה של אנדרואיד, שרשמה יותר ממיליארד משלוחי סמארטפונים במהלך שנת 2014. כמות המשתמשים הגבוהה על גבי הפלטפורמה המתחרה תקנה לאפל גישה בסיס משתמשים רחב במיוחד עבור שירות המוסיקה ואולי בעתיד אף עבור יותר מכך.

האפליקציה החדשה של אפל עשויה להגיע כבר בחודש מרץ הקרוב, אולם על פי הדיווח ייתכן כי תידחה השקתו לחודש יוני, אז תציג החברה את מערכת ההפעלה iOS 9, ולצידה גם את השירות החדש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים