פייסבוק בוחנת הטמעת אלמנט Material Design ביישום האנדרואיד

אפליקציית פייסבוק על גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד עברה דרך מלאה בשינויים, בין אם תוכנתיים ובין אם בתחום החזותי. אך אם נוכל לסכם את דרכה של הרשת החברתית הגדולה בעולם, נוכל להבחין בשמירתה של פייסבוק על ממשק משתמש מקורי וייחודי, דינאמי ביותר, כאשר אחת לתקופה מתחדשים המשתמשים על גבי פלטפורמת האנדרואיד ברענון קל בחוויית השימוש. בהתייחסות לדיווחם של מספר משתמשים שקיבלו אתמול עדכון ליישום במכשירם, פייסבוק מעט חורגת ממנהגה, ושואבת אלמנט שמשויך באופן בולט לשפת העיצוב הנוכחית של גוגל – Material Design.

חשוב להזכיר כי חברת גוגל הציגה את שפת העיצוב החדשה שלה (שכבר הוטמעה בשלל האפליקציות שלה באופן מלא) בכנס המפתחים Google I/O בשנה שעברה, ובחשיפתו הסבירה את הדגש ששמה החברה על צבעים נקיים, אנימציות פשוטות (אך מרובות) ואפקט של שכבות “דפי נייר”.

Facebook-Material-Designעד כה, עשתה שפת העיצוב Material Design את דרכה לכמות נכבדת של אפליקציות אנדרואיד, ביניהן נוכל למצוא את אפליקציית הכושר Runtastic, יישום הפתקים הפופולרי Evernote, שירות המסרים המיידיים Telegram ואף Feedly – אוגד עדכוני ה-RSS היחודי.

בדיווחי המשתמשים, אין שום אזכור לגבי הסבה מלאה של האפליקציה לממשק Material Design, אך ישנו אלמנט בולט אשר נוכח בגרסה הניסיונית, והוא כפתור בודד אשר ממוקם בפינה הימנית התחתונה של המסך, שלחיצה עליו תוביל להופעתן של ארבע אפשרויות להעלאת תוכן לרשת החברתית (כתיבת פוסט, בחירת תמונה להעלאה מן גלריית המכשיר, צילום תמונה ופרסום מיקום נוכחי). הכפתור הצף הינו אלמנט שכיח בקרב היישומים שעשו מעבר מלא אל תוך שפת העיצוב של גוגל.

כרגע, העדכון שעשה את דרכו אל מכשירם של משתמשים בודדים אינו צפוי להגיע אל כלל המשתמשים, ואף אינה קיימת דרך לקבל אותו באופן ידני, משום שאל המשתמשים ברי המזל הגיע העדכון כשינוי על גבי שרתיה של פייסבוק. על כן, לא קיים קובץ APK להורדת העדכון על גבי מכשירכם. מעניין יהיה לקבל פרטים נוספים לגבי סיבת העדכון הנ”ל, משום שהסבת גרסת האנדרואיד של הרשת החברתית לשפת העיצוב של גוגל באופן מלא, תהווה צעד מפתיע ואינו צפוי כלל מצידה של פייסבוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים