הצצה ראשונה: LG Watch Urbane LTE – מערכת ההפעלה WebOS בשיא תפארתה

על אף הדומיננטיות ההולכת וגוברת של מערכת ההפעלה Android Wear מבית גוגל בתחום השעונים החכמים, יצרניות רבות עדיין בוחרות להשיק שעונים מתקדמים עם מערכות ההפעלה אחרות. יצרנית מובילה אחת שעושה זאת היא LG, שבחרה במערכת ההפעלה WebOS עבור השעון החכם החדש שלה, LG Watch Urbane LTE. לקחנו את המוצר לבדיקה קצרצרה, והנה המסקנות שלנו.

לפני שנצלול לפירוט אודות מערכת ההפעלה ולרשמים ממנה, נתייחס כמיטב המסורת לעיצוב המכשיר ולמראהו החיצוני. כמו מרבית המכשירים שיצא לנו לראות היום, גם השעון החדש של LG נראה מעולה. השעון, בעל המסך העגול, עשוי ממתכת אל-חלד בצבע זהב או כסף ובעל רצועות גומי. בכדי לאפשר את כל היכולות עליהן נפרט בהמשך, כללה LG הן את המודם הסלולרי והן את רכיב ה-NFC ברצועה של השעון. לטעמנו הוא היה כבד במקצת, אך אנחנו בטוחים כי יהיה ניתן להתרגל למשקל לאחר זמן מה.

גולת הכותרת האמיתית של השעון היא לא העיצוב המרשים, אלא דווקא מערכת ההפעלה WebOS, שהצליחה ליצור רושם ראשוני מצוין. המערכת מאוד אינטואטיבית וקלה מאוד להבנה ולתפעול. לאחר כמה דקות של משחק עצמי, ללא הסברים מצד הנציגים, הצלחנו להבין כיצד לעבור למצבים השונים או למסך הגדרות – מדובר בעובדה מאוד לא טריוויאלית שמצליחה להעניק למכשיר כמה נקודות נוספות על כך.

הבחירה במערכת ההפעלה WebOS מאפשרת עוד מספר רב של אפשרויות שלא קיימות כיום במערכת ההפעלה של אנדרואיד. אחת מהדוגמאות הבולטות לכך היא היכולת לתקשורת סלולרית (דור רביעי), מה שמאפשר למשתמש לבצע שיחות ואף להיות מחובר לרשת בכל זמן.

עוד פיצ’ר נחמד הוא היכולת להתממשק עם רכבים של חברת אאודי (כפי שראינו ב-CES) ואף לזהות האם הנהג עייף, באמצעות החיישנים של השעון, ולהמליץ לו לעצור בצד ולנוח. אנו שמחים לראות שמערכת ההפעלה WebOS חזרה מן המתים ו-LG מצליחה למצוא לה שימושים מעולים. אנו מלאי תקווה שנזכה לראות אותה ממשיכה להתפתח.

*המציג הינו אורח של חברת סמסונג בברצלונה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים