אפל מכריזה על MacBook קל ודקיק עם מסך רטינה‎

במסגרת אירוע Spring Forward הכריזה אפל לפני דקות אחדות על דגם חדש בסדרת מחשבי ה-MacBook. המוצר החדש כולל לא מעט שיפורים, אך מעל כולם נמצא מסך 12 אינץ’ ברזולוציית Retina (פריסה של 2304×1440 פיקסלים), מה שמאפשר הצגה של טקסט חד יותר ותמונות מציאותיות יותר. רוב מכשיריה של החברה כבר מציעים מסך ברזולוציה שכזו, ביניהם ה-iPhone, ה-iPad, ה-iMac וה-Macbook Pro.

דגם ה-MacBook החדש מגיע עם גוף קליל במשקל 907 גרם ובעובי 14.1 מ”מ, משמע – קל ב-100 גרם ודק ב-25% לעומת MacBook Air. ההישג ההנדסי המרשים הזה הוא תוצר של מספר פיתוחים חדשניים. ראשית, מקשי המקלדת תוכננו מחדש ומופעלים כעת באמצעות מנגנון הנקרא Butterfly. המקשים החדשים דקים יותר ממקשי Scissors הנמצאים במחשב ה-MacBook Air ומאפשרים למקלדת להיות דקה יותר. הם גדולים ב-17% מקודמיהם ומאפשרים הקלדה נוחה יותר. בנוסף, אפל פיתחה טכנולוגיית סוללה חדשה המאפשרת לערום מספר תאי סוללה אחד על גבי השני – בכך היא “מעצבת” סוללה שתתאים בצורתה למבנהו העגול של מחשב ה-MacBook.

New-Apple-Macbook-battery

המחשב החדש משתמש במעבד Intel Core M בעל צריכה של 5W (וואט) בלבד. צריכת החשמל הנמוכה מתאפשרת הודות לשימוש בתהליך ייצור מתקדם של 14 ננומטר. המעבד לא דורש קירור אקטיבי, ולכן בחרה אפל להסיר את המאוורר ולהסתפק בקירור פסיבי ללא חלקים נעים. היעדר המאוורר מאפשר ללוח האם של המחשב לצמצם את גודלו ב-67%. מכיוון שהכונן הוא מסוג SSD, לא קיימים רכיבים נעים במוצר, מה שמאפשר לו להיות קל, עמיד וחסכוני יותר. המעבד החדש פועל במהירות שעון של 1.1 גיגה-הרץ בלבד, אולם אין מדובר בחסרון – ארכיטקטורת Broadwell של אינטל מציעה ביצועים מספקים גם במהירויות שעון נמוכות.

על אף השימוש במעבד חסכוני, המחשב החדש צפוי לאפשר 9 שעות שימוש בלבד, זאת לעומת MacBook Air שמאפשר 12 שעות שימוש. למרבה ההפתעה, אפל בחרה לזנוח את ארסנל המחברים ולהשתמש במחבר USB 3.1 Type C בודד עבור כניסת המתח והיציאות השונות. המחבר החדש תומך במגוון תקני תצוגה, בהעברת מידע במהירות 10 גיגה-ביט לשנייה ובהעברה של 100 וואט – נתון מרשים ביותר בהתחשב בגודלו הצנום. חסרון גדול של המקבוק החדש הוא הצורך בשימוש במפצלים ובמתאמים רבים אם קיים צורך בהטענת המחשב ובחיבורו למכשירים חיצוניים בו זמנית.

משטח המגע (Trackpad) תוכנן מחדש והוא מציע כעת תמיכה בטכנולוגיית Force Touch – פיצ’ר המאפשר למדוד את עוצמת הלחיצה של המשתמש ולהגיב בהתאם. יכולת זו קיימת גם ב-Apple Watch החדש של החברה. מחשב ה-Macbook החדש מציע גם מנוע רטט מסוג Haptic Feedback, גם הוא קיים ב-Apple Watch. הרכיב מאפשר למשתמשים לקבל משוב רטט על פעולות שונות במחשב ולהפוך את חווית השימוש לאינטואיטיבית יותר.

ה-Macbook החדש יוצע החל מה-10 באפריל במחיר התחלתי של 1,300 דולרים בלבד. הדגם הבסיסי יגיע עם זיכרון RAM בנפח 8 גיגה-בייט וכונן SSD בנפח 256 גיגה-בייט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים