אפליקציית YouTube לאנדרואיד עכשיו עם וידאו 360 מעלות

לוגו יוטיוב

חברת גוגל הכריזה באופן רשמי במהלך סוף השבוע כי אפליקציית YouTube לאנדרואיד תתמוך מעתה בסרטוני 360 מעלות. עד כה היה ניתן לצפות בסרטונים אלו ביוטיוב באופן שממש את הפיצ׳ר אך ורק באמצעות דפדפן הכרום במחשב. סרטוני 360 מעלות צוברים פופולריות עם התקדמות טכנולוגיית המציאות המדומה, לצד כניסתן של מצלמות מיוחדות המאפשרות לצלם סרטוני וידאו בתצורה זו.

על מנת לצפות בסרטוני 360 מעלות כל שהמשתמש יצטרך לעשות הוא להזיז את מכשיר האנדרואיד שלו לזוויות שונות וזווית הצילום תשתנה בהתאם. על מנת לאפשר למשתמשי האנדרואיד לבצע זאת דרך האפליקציה, פנתה גוגל ליצרניות מצלמות 360 מעלות, כגון Bublcam, Giroptic’s 360cam, IC Real Tech’s Allie, Kodak’s SP360 ו-Ricoh Theta, ווידאה מולם כי המשתמשים יוכלו לצפות בסרטונים המצולמים על ידי המצלמות שלהם ב-360 מעלות.

כעת, על מנת לאפשר למצלמי סרטוני הוידאו ב-360 מעלות להעלות את המדיה ליוטיוב, מצורף להליך הצילום סקריפט מיוחד המאפשר להם להעלות את הסרטונים ליוטיוב באופן שבו יאפשר למשתמשים לצפות בהם ללא בעיות. בעתיד גוגל תדאג שיוטיוב תבצע זאת ותסווג אותם באופן אוטומטי. נכון לעכשיו קיימת כמות מועטה של סרטונים, אך בעתיד צפויה טכנולוגיה זו לצבור תאוצה וכמות הסרטונים עשויה לגדול באופן משמעותי ביותר.

נכון לעכשיו היכולת לצפות בסרטי 360 מעלות ביוטיוב זמינה למשתמשי אפליקציית האנדרואיד ולגולשים דרך דפדפן הכרום במחשב, אך גוגל ציינה כי היא עובדת על גרסה למכשירי האייפון, אייפד ומכשירים נוספים, על מנת לאפשר להם לצפות גם כן בסרטונים. מגוגל נמסר:

משתמשים יכולים לצפות דרך אפליקציית יוטיוב באנדרואיד ועל ידי הזזת הטלפון או הטאבלט לכיוונים שונים את זוויות הצילום השונות תוך כדי שהוידאו רץ. את אותו הדבר יוכלו המשתמשים לבצע גם דרך דפדפן הכרום על ידי שימוש בעכבר על מנת לשנות את נקודת הצילום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים