מיקרוסופט תשיק את ווינדוס 10 בקיץ, פועלת לחיזוק מעמדה בשוק הסיני

קיץ 2015 עומד להיות החם ביותר עבור חברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט. במהלך כנס מהנדסי חומרה שערכה החברה בשנזן, סין, הכריזה מיקרוסופט כי מערכת ההפעלה Windows 10 תגיע בחודשי הקיץ ל-190 מדינות ותהיה זמינה לשימוש ב-111 שפות.

במיקרוסופט שמים דגש מיוחד על השוק הסיני, מקום בו הצליחו יצרניות מקומיות לתפוס תאוצה גם מול ענקיות ותיקות בתחום המובייל כמו סמסונג ואפל. לשם ביסוס מעמדה בשוק זה חברה מיקרוסופט למספר שותפות, עימן עובדת החברה לשם הצגתה של ווינדוס 10 על-גבי מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים כבר השנה.

בחברה לא שוכחים להזכיר כי בשנה הראשונה להצגתה של ווינדוס 10, תאפשר מיקרוסופט למשתמשי Windows 7, Windows 8.1 ו-Windows Phone 8.1 לבצע שדרוג בחינם למערכת ההפעלה החדשה, כאשר שיתוף פעולה עם יצרנית המחשבים לנובו יאפשר הצעת שירותי העדכון בנקודות השירות של החברה ובחנויות נבחרות.

מיקרוסופט לא עוצרת שם ומכריזה על שיתופי פעולה עם ענקית סינית נוספת – Tencent, המובילה כיום את תחום הרשתות החברתיות בסין באמצעות אפליקציית המסרים QQ, שצברה מעל 800 מיליון משתמשים. החברה הסינית תזכה להטמיע את האפליקציות שלה על גבי מחשבים שיעודכנו לווינדוס 10 ואף תבצע התאמות למשחקים שפיתחה, כדי להתאימם למערכת ההפעלה החדשה.

דרך שיתופי פעולה אלו, בהם גם שיתוף פעולה נוסף עם חברת אבטחת הרשת Qihu 360, לה מעל מחצי מיליארד משתמשי PC, עשויה מיקרוסופט להציג את ההשקה המשמעותית ביותר שלה עבור מערכת ההפעלה החדשה. אם בעבר התעקשו צרכנים רבים שלא לשדרג למערכות ההפעלה החדשות של החברה עם הגיען לשוק, הרי שההצעה לשדרוג חינם ממערכות קיימות ותמיכה נרחבת בשדרוג זה, תאפשר למיקרוסופט לדחוף קדימה את ווינדוס 10 לכמות משתמשים רבה מזו שהוצגה בגרסאות קודמות.

ווינדוס 10 על-גבי אנדרואיד

אם לא די בדיווחים אודות הצגתה של העוזרת הוירטואלית קורטנה על-גבי מערכות ההפעלה המתחרות: iOS ואנדרואיד, הרי שהצהרתה החדשה של מיקרוסופט על עבודה משותפת עם חברת Xiaomi הסינית, עשויה לעורר מעט חשש מצידה של גוגל.

תכנית חדשה עליה הכריזה מיקרוסופט תאפשר למשתמשים נבחרים בסמארטפון ה-Xiaomi Mi 4 לקבל גרסאות של ווינדוס 10 להתקנה על גבי מכשירים קיימים, עליהם מותקנת כיום מערכת ההפעלה אנדרואיד היישר מהקופסה. בעוד לא מדובר בשיתוף פעולה חד משמעי עם החברה כמו אלו עליהם הכריזה מיקרוסופט עם לנובו, Tencent ו-Qihu 360, הרי שזהו צעד שעשוי להוביל את החברה לקידום מאמצי הפיתוח של ווינדוס 10 עבור מכשירים מבוססי אנדרואיד.

Xiaomi Mi 4
Xiaomi Mi 4

ב-TechCrunch טוענים כי הדבר יתבצע בדומה לדרך פועלה של חברת Cyanogen, המציעה ROM כמערכת הפעלה שלמה על גבי אנדרואיד. באם תציע מיקרוסופט את ווינדוס 10 כ-ROM הניתן להתקנה פשוטה יחסית על גבי מכשירים מבוססי אנדרואיד, עשויה החברה לצבור תאוצה גם על חשבונה של גוגל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים