החיים הטובים: פינטרסט גייסה 367 מיליון דולר והיד נטויה

פינטרסט (Pinterest), רשת חברתית מבוססת תמונות שרבים כלל אינם מודעים לקיומה, גייסה סכום עתק ונכנסה עתה למועדון הסטארטאפים היקרים ביותר בעולם. החברה גייסה 367 מיליון דולר, ויכולה לקבל עוד 211 מיליון דולר, ובכך הקפיצה את השווי שלה ביותר מפי 2 מההערכה האחרונה, מ-5 מיליארד דולר לפני שנה ל-11 מיליארד דולר כעת.

למי שלא מכיר, פינטרסט היא רשת חברתית מבוססת תמונות, שהמשתמשים מלקטים ברחבי הרשת. בניגוד לאינסטגרם, בה מעלים המשתמשים בעיקר תמונות אישיות, רוב התמונות בפינטרסט הן תמונות של מוצרים קיימים, תמונות קונספט ומקומות אקזוטיים. ניתן לומר שפינטרסט הוא ערוץ החיים הטובים של האינטרנט.

צילום מסך מתוך Pinterest
צילום מסך מתוך Pinterest

לרשת פינטרסט כ-70 מיליון משתמשים והרעיון שלה מדבר ומכוון בעיקר לנשים. מעל מ-70% מהמשתמשים הן נשים ורובן בעלות הכנסה גבוהה, נתון שאתרים רבים היו מקנאים בו. האתר הוקם ב-2009 ויחד עם סכום הגיוס הקרוב, תעמוד ההשקעה הכוללת בו על מעבר ממיליארד דולר.

במשך זמן רב היתה פינטרסט חברה במועדון הסטארטאפים ששווים מעל מיליארד דולר אבל לא מכניסים כלום. גם אינסטגרם וסנפצ’ט פעלו זמן רב ללא יכולות שילוב פרסומות, עד שהקרנות המשקיעות החלו ללחוץ על יצירת מקור הכנסה. בשנה שעברה החלה פינטרסט בשיתופי פעולה פרסומיים עם חברות נבחרות שהכניסו סכום קטן, והחל מינואר השנה, הושקה באופן רשמי מערכת הפרסום, שאמורה להכניס מזומנים רציניים יותר לחברה.

הכסף שמגייסת פינטרסט אמור לשמש לפריצה גדולה יותר בחו”ל והגעה לקהלים גדולים יותר. לא מזמן השיקה החברה פילטר חיפוש שמסנן תמונות “נשיות” ואמור לתת מענה לגברים באתר, וקיימת אופציה לשייך תמונות ופריטים לנקודה על מפת העולם, בסיס לאותה פריצה גלובלית.

כאמור, מקור ההכנסה היחידי כרגע הוא שילוב תוכן ממומן, אבל החזון של הרשתות החברתיות מהסוג הזה (גם אינסטגרם) הוא שהגולש יוכל ללחוץ על פריט שהוא אוהב ולהגיע מיד לחנות לקנייה און ליין. ישנם מספר סטארטאפים שעובדים על פתרונות לצורך הזה, אבל אף רשת לא מצאה או אימצה טכנולוגיה שתהפוך את הרשת החברתית מבוססת התמונות למכרה זהב אמיתי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים